Hoppa till innehåll
Anime.se

Naruto episod 130 [SPOILER, kanske]


Lasse_Kroner
 Share

Rekommenderade inlägg

Är det någon annan än jag som tycker denna episod är helt meningslös?

Menar, det är typ 2 anfall i striden mellan sasuke och Naruto, sen är det bara mer bakgrundsinfo om sasuke.

Och det gör bara att man befäster det man redan vet om sasukes barndom.

Helt meningslöst och slöseri med min tid enligt mig, vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, den här flashbacken är inte meningslös.

 

för den ger mer bakgrunds information om varför Itatchi har 3 pluttar i ögonen istället för 2 som sasuke och dom allra flesta har.

 

Fel, "alla" har tre pluttar i ögonen, det är bara Sasuke som är vek. :P Det är dock bara Itachi som har Mangekyou Sharingan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sasuke skulle aldrig äga för att han e en sån gnällig liten mes

och oavsett hur stark han än skulle bli skulle han aldrig kunna ta naruto iallafall av den simpla anledningen att narutos "nine-tail" har en ganska trevlig självbevaresedrift...

den stora frågan är inte vem som är officiellt starkast utan vad som egentligen är minst fjortis, Narutos gapiga skryt eller Sasukes gnälliga komplex

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äsch, serien har ju varit en enda stor moralkaka á la vänskap från första början och med tanke på målgruppen så passar väl Sasukes och Narutos fjortiskaraktärer in perfekt. Man får se till vad de försöker illustrera med dem istället för att hänga upp sig på dem som sådana, så blir serien lite roligare att följa.

 

Det här med flashbacks tycker jag nog att folk borde ha vant sig vid efter så här många avsnitt, slutar en nystartad strid med en cliffhanger så avslutas den heller aldrig i episoden därpå, så har det varit hela tiden. De använder flashbacks och diskussioner mitt i striderna för att hypa teknik efter teknik för att sedan visa något fyndigt sätt som de kan besegras på, helst med något vänskapsbudskat - som att beskydda någon eller samhället Konoha - det är vad hela grejen går ut på. Skulle de ta bort dessa hype-element, inräknat alla cliffhangers, så skulle Naruto inte vara ett dugg speciell utan bara en fight-anime i mängden, för uppriktigt sagt så är varken dialogen, animeringen eller karaktärsutvecklingen så där fruktansvärt imponerande. Det är hypen och känslan som den bildar som utgör Naruto. Klarar man inte av de ofrånkomligt utdragna situationerna som detta innebär så får man helt enkelt vänta och se 3-4 episoder åt gången.

 

Personligen tröttnade jag på detta nu extremt uttjatade koncept för ett antal tiotal episoder sedan och slötittar numera på Naruto när jag råkar få tid. Innovasionen i den serien börjar verkligen tryta...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äsch, serien har ju varit en enda stor moralkaka á la vänskap från första början och med tanke på målgruppen så passar väl Sasukes och Narutos fjortiskaraktärer in perfekt. Man får se till vad de försöker illustrera med dem istället för att hänga upp sig på dem som sådana, så blir serien lite roligare att följa.

 

har aldrig sagt att dom inte passar in, alla serier (animerade eller ej) måste ha sina töntiga moment lika mycke som sina snälla, dumma, coola eller sorgsna moment... omväxling förnöjer... synd bara att naruto inte är särskillt omväxlande

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...