Hoppa till innehåll
Anime.se

Teaterföreställning i Falun av de avgående teatertreorna!


Elwin_Baltia
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag tänkte göra lite reklam för en teaterpjäs som jag kommer vara med i om två veckor.

 

Till sommaren tar jag examen från estetiska programmet teater, och premiären för klassens slutproduktion börjar närma sig. Därför skulle det vara jättekul om ni kunde komma på premiären eller de andra tre förställningarna.

Pjäsen heter Bernarda Albas hus och är skriven av den spanske dramatikern Federico Garcia Lorca.

 

I ett överklasshem på landsbygden i Spanien går husets man Antonio Maria Belavides bort. Bunden likt en hund vid ättens traditioner bestämmer sig hans änka Bernarda Alba att hon och hennes döttrar skall gå genom en åttaårig sorgeperiod med kyskhet och instängdhet för att hedra hans minne. Den äldsta dottern Angustias som Bernarda fick i ett tidigare äktenskap tänker gifta sig med byns mest eftertraktade karl vid namn Pepe Romano, och verkar så glad över att äntligen få lämna boet. Något verkar dock inte stå rätt till i detta till synes strikta och auktoritära hem.

Vad är det för en hemlighet hushållerskan Poncia har? Varför är den yngsta dottern Adela så överdrivet törstig på natten? Vad är det för konstiga ljud i stallet på natten? Kommer mormor Maria-Josefa att lyckas fly för att gifta sig med en stilig karl nedåt kusten?

Frågorna är många i denna historieskildrande, men ändå humoristiska tragedi.

 

Plats: Ungdomens hus Valhalla på Kristinegatan 3 i Falun (Använd www.eniro.se för kartor)

Pris: 40:- (Förhandsbokning på 073-652 58 10)

 

Premiär - Onsdag 11 maj kl.19:00

Torsdag 12 maj kl.19:00

Lördag 14 maj kl.16:00

Tisdag 17 maj kl.19:00

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...