Hoppa till innehåll
Anime.se

Shanghai Alice shoot em up's


Sohma Kyo
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har sett folk spela spelen på både Uppcon och Sapparikai och blivit väldigt intresserad. Det är något sjukt härligt att navigera mellan ruskigt mysiga eldformationer samtidigt som bra musik spelas i bakgrunden. Adrenalinpumpande, minst sagt! Jag har fastnat särskilt för Perfect Cherry Blossom, men gillar också Imperishable Night och Embodient of Scarlet Devil.

 

Jag letade på Internet och hittade den här fangjorda hemsidan:

http://www.shrinemaiden.com/ - Den har en halvdant informativ nybörjarguide, nedladdningslänk för demo-versionerna av spelen, samt några screenshots.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Hoppas kunna införskaffa spelen på ett eller annat sätt, även om det tar tid eller ej. Jag vill först och främst kunna ha råd med spelen, men som sagt, när jag har pengar så förvandlas jag till en liten villig köpare. Ebay gav inga sökresultat.

 

Ha det. =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla pc-spelen brukar finns på www.paletweb.com för ca $18 styck. Ser dock att de bara har imperishable night i lager nu, men de brukar få in mer allt eftersom av dom andra också.

 

Grym webshop, där jag köpte mina ex. Väldigt billigt också. Gick väl på ca 400-450kr inkl frakt för alla 3 pc-spelen tillsammans har jag för mig :)

 

http://buffserv.campus.luth.se/pics/shr ... n_fram.jpg <- kan väl passa på att skryta lite också :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hoppas kunna införskaffa spelen på ett eller annat sätt, även om det tar tid eller ej. Jag vill först och främst kunna ha råd med spelen, men som sagt, när jag har pengar så förvandlas jag till en liten villig köpare.

 

Reitaisai (www.reitaisai.com) är en liten tillställning för slika spel, och jag tänkte besöka den. Därifrån kommer jag nog kunna ta med mig försvarliga mängder av nämnda spel, och från mig kostar de 100 kronor exklusive porto. Helst då i Stockholmsområdet.

 

Jag rekommenderar också forumet zmanga och då framförallt tråden http://www.zmanga.se/forum/viewtopic.php?t=4206

 

Och om du börjar spela spelet på allvar, www.stgfan.com, där det fåtal svenskar som spelar spelet lägger upp sina poäng och diskuterar spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Oj, haft ganska fullt upp den senaste tiden, och det håller väl i sig ett tag till... Men eftersom Sapparikai 4 är i juni, om man har pengar med sig då så kanske det finns möjlighet att köpa något ialla fall, vare sig om det är just PCB / IN eller ej.

 

Och visst, jag kommer bevaka trådarna och så, och öva upp mig i PCB/IN så jag har något att komma med, kanske... :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...