Hoppa till innehåll
Anime.se

Behöver tips på spårvagns-/busslektyr


Rich
 Share

Rekommenderade inlägg

Hejsan,

Efter att ha suttit på spårvagnen och bussen nu några gånger till och från jobbet har jag kommit fram till att Metro är tämligen en innehållslös tidning (som om jag inte visst detta innan...). Att sitta och stirra i golvet den cirka 30 minuter långa vägen (med små uppehåll) är heller inte speciellt kul. Så därför köpte jag volym 1, 2 och 3 av One Piece på Sci-fi-bokhandeln för att kunna ha något att läsa på mina färder (perfekt att volym 1-4 dessutom bara kostade 20 kr styck).

 

I alla fall, den här verkar ju vara schysst och rolig. Jag skulle dock behöva fler tips på schysst "kollektivtrafik-manga" :D, det vill säga något "lätt", inte alltför djup (pallar jag inte på morgonen/efter jobbet ändå).

 

Har ni några/något tips?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan intyga att Ranma ½ är bra kollektivstrafik-manga. Brukade läsa den på tåget när jag praktiserade i Lund. ;)

Conan Mästerdetektiven funkar också väldigt bra att läsa på tåg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja Rich ;)

 

Har själv inte några problem med att läsa manga på bussen tidigt på morgonen eller sent på kvällen, så jag kanske kommer med lite fel tips, men Galaxy Angel är lagom humoristisk och lätt att följa imo :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med om att "Ranma ½" är ett bra tips, och fortsätt gärna med "One Piece", för den blir bara bättre och bättre. Men pröva gärna "Azumanga Daioh!" också - mycket underhållande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med om att "Ranma ½" är ett bra tips, och fortsätt gärna med "One Piece", för den blir bara bättre och bättre. Men pröva gärna "Azumanga Daioh!" också - mycket underhållande.

 

Även jag vill flytta fram Azumanga Daioh, väldigt lättgående och rolig manga (du kanske har läst den, med tanke på katten ;))! Precis vad man behöver en måndagsmorgon :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share

×
×
  • Skapa nytt...