Hoppa till innehåll
Anime.se

PC eller PS2 versionen?


Japs
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag röstar på PS2. Misstänker att kontrollen är bättre där. Visserligen är en del av spelet i förstapersonsvy men det är så lite så det kvittar. Köpte själv SH4 till PS2 för inte alls länge sedan och kan inte tänka på nåt som skulle gjort sig bättre på PC.

Sen vet jag ju inte hur du har det, men jag gillar bättre att sitta och mysa med ett sjyst skräckspel i en fotölj framför en stor TV-ruta än sitta hopkurad på en gänglig skrivbordsstol framför datorskärmen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen vet jag ju inte hur du har det, men jag gillar bättre att sitta och mysa med ett sjyst skräckspel i en fotölj framför en stor TV-ruta än sitta hopkurad på en gänglig skrivbordsstol framför datorskärmen...

 

Du har en rätt bra poäng där. Fick trean ett bra tag innan jag ens hade planer på att skaffa en PS2a, köpte en nyligen och fick tag i en begagnad SH2dc. Har inte spelat igenom 3an än trots att jag haft det så länge.

Spelen skrämmer livet ur mig (eller ja, dom är iaf läskiga)... och jag älskar det!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Definitivt PS2-versionen såvida du inte sitter med någon schysst kontroll till PC.

 

vad sägs om en dual shock PS2 kontroll? ;)

 

Du älskar det, men du har ännu inte klarat av trean? Har du dock inte spelat ettan lär du inte förstå så himla mycket i trean. Eller, jo det kanske du visst gör, men inte allt.

 

Hmm, kanske det´. Men det blir väl en annan upplevelse att spela dom i lite oordnad ordning. Stor "Ahaa!" faktor `^,^´

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, man får nog ut mest av spelen om man spelar ettan före trean.

 

Fyran var inte sådär jätteotäck om ni frågar mig. Var nog räddast i ettan och tvåan (2 är fortfarande bästa delen), sen var man nästan van vid den sortens skräck till trean... Men visst är man fortfarande rädd när man smyger runt med sitt järnrör.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fyran hade en annan sorts skräck än de andra. Spökena skrämde mig alltid tack vare deras sätt att röra sig (det ser läbbigt ut), deras läten och även de olika spökenas egenskaper. (SPOILERRichard Braintree någon?SlUT SPOILER)

 

Sen när Konami även gjorde sitt återhämtningsställe osäkert och att livmätaren inte längre fylldes på, blev spelet ännu obehagligare. Hm, det spelet verkar ha påverkat mig mer än andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...