Hoppa till innehåll
Anime.se

Inu-Yasha cosplay!..


Cupcakeillon
 Share

Rekommenderade inlägg

Moshi moshi!

(eller hur jag nu borde hälsa...;P..Har alltid lust att säga så..^^)

Erhm, nåja..över till att bli seriös..

 

Är det någon som vet var man kan få tag på Inu-Yasha dräkter?..

Jag har sökt nätet runt i flera månader och kan inte hitta nåt som verkar bra...Antingen är priset väldigt dyrt (jag vet att det brukar va dyrt) eller så är varan ganska...underlig..

Nån som kan hjälpa mig? ^^''

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ehm alltså..

Jag vet..(SOM JAG TROR ATT JAG FAKTISKT SAGT) att Cosplay kläder är dyra!!

Jag skulle gärna sy dom själv om det inte vore så att jag inte hittar nåt mönster...^^'..men får väl försöka efter hjärnan då..^^'

 

Konsten med Cosplay är ju att sy dräkten själv med mönster som du har gjort själv. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Nu är jag inte helt hundra på detaljerna i Inu-Yasha's dräkt, men den är väl inte sådär tokigt svårt att sy? Titta runt efter mönster http://www.folkwear.com/asian.html har en del japanska kläder, man kanske kan ändra på dem.

 

Jag har iaf sett massor med Inu-Yasha cosplayare, så du kan ju söka efter bilder på Google också och se om någon har lagt upp en liten beskrivning av hur de gjort sin dräkt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu är jag inte helt hundra på detaljerna i Inu-Yasha's dräkt, men den är väl inte sådär tokigt svårt att sy? Titta runt efter mönster http://www.folkwear.com/asian.html har en del japanska kläder, man kanske kan ändra på dem.

 

Jag har iaf sett massor med Inu-Yasha cosplayare, så du kan ju söka efter bilder på Google också och se om någon har lagt upp en liten beskrivning av hur de gjort sin dräkt

 

 

Tack så hemskt mycket för tipset! ^^'

Jag vet att det inte borde vara så toksvårt att sy en dräkt...Jag ska försöka..^^'..eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • 1 year later...
Inget vet nåt ställe där det sett mönster på Inu-Yasha dräkter? X'3

*beronde..*

Men iallfall nåt ställe där det finns mönster på hakama borde kul att ha.. ^^'

 

Om du är i krokarna kan du kolla till TEGNERGATAN i stockholm.

Jag köpte min kimoto där och den är japanese-made, så det är bra kvalite.

Affären på tegnergatan eller ( asiatiska torget ) har allting importerat från japan såsom mat, porslin, kläder, godis, tidningar osv.

Du kan hitta tyger där också som troligtvis går att skapa Inuyashakläder med :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...