Hoppa till innehåll
Anime.se

Moderatorer (Började på "hur uttalar ni 'anime'")


Korinthian
 Share

Rekommenderade inlägg

Ingen har, hittills.

 

Det var inte min poäng - tänk efter. Du kan säkert hitta en mening här och där som knappast är exemplarisk, varken för en moderator eller en vanlig användare.

 

Jag får anta att du, som moderator, vill följa reglerna, även om du nu inte bryr dej om ditt rykte? Se det som respekt mot dina kollegor och grundaren av anime.se.

 

Nej, för det var ingen överreaktion. Man kan bli förbannad utan att bli storrasande. Måhända trodde du att jag blev topp tunnor rasande över dina påhopp men det var inte det jag skrev och det var inte det jag blev heller.

 

Graden av arghet må vara underhållande att diskutera men vad spelar den

överhuvudtaget för roll? Du blev arg. Du bröt etiska regler. Om inte det är en överreaktion - är det normalreaktionen för en moderator?

 

Folk ser upp till dej. Folk lyssnar på dina råd. Det är viktigt att du föregår med gott exempel, håller du inte med?

 

Numer tycker jag påhoppen är smått roande.

 

Tänk vad tidrymden mellan två inlägg kan ändra på ens attityd. Det är förunderligt och härligt att se.

 

Korinthian

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Innan du börjar yla om hur folk uppträder -- moderatorer eller inte -- bör du nog se över ditt eget uppträdande.

 

Men jag är nyfiken på vilka "etiska regler" du tycker att jag bröt -- om du nu inte anser att bli arg på folk som inte kan bete sig är ett brott mot etiska regler.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här är sannerligen intressant, en moderator (som ska ha koll på reglerna och vad dom innebär) frågar lilla mej om råd och tips. Självklart är jag villig att hjälpa till att förbättra kvalitén på sidan.

 

Som du vet kan det ibland vara svårt att sätta fingret på vad någon gör när alla runt omkring tar illa upp. Ibland kan det faktiskt ha att göra med attityden bakom texten. Till detta kan läggas insinuationer (snorunge, idiot, och ang. hjärnkapacitet), som vissa inte direkt förstår men, då och då, ändå uppfattar.

 

Sen finns det ju dom mer konkreta förolämpnigarna som förståeligt nog kan vara resultatet av upprördhet. Dessa behöver inte vara att du kallar mej arrogant, blind, att jag skriver skitsnack med översittarton, eller att du förolämpar mina färdigheter (skillzzorz); utan kan också vara brist på respekt i ditt tilltal.

 

Lägg märke till att allt det här anses ohövligt, oavsett om det bara är observationer som du ser som sanna. Jag har lärt mej att folk inte alltid vill höra sanningen om sej själva (om du har en fru som brukar fråga "ser jag tjock ut i dom här byxorna" förstår du säkerligen vad jag menar).

 

Men trots din avsevärda mognad lägger du in dina egna(gliringar).

 

Man försöker väl prata det språk som motparten förstår.

 

Citaten ovan kan ge en indikation på att du kanske inte var helt omedveten om dina handlingar.

 

Med tanke på ditt uppförande på det här forumet bör du nog ta en titt på etikreglerna, du vet de där som handlar om att man inte ska komma med personangrepp.

 

Jag har sett dom och bättrat mej, jag har (och kommer i framtiden) i alla fall försökt, men till skillnad från dej, zimeon, så kan jag inte ändra helt på mej mellan två inlägg.

 

Innan du börjar yla om hur folk uppträder -- moderatorer eller inte -- bör du nog se över ditt eget uppträdande.

 

Har du inte märkt någon skillnad i mina senaste inlägg? Nu blir jag sårad, och lite besviken. Har jag försökt att bättra mej utan att någon lagt märke till det? Det kan ju ioförsej bero på att folk redan har en negativ bild av mej,och det kan jag inte göra någonting åt. Men dom säger ju att tiden läker alla sår.

 

Självklart är jag också ångerfull att jag förolämpat folk på forumet och jag är aningens skamsen.

 

Korinthian - din nya polare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och jag måste säga en sak i denna diskussion.

 

För det första, jag vet inte exakt vad det handlar om.

 

För det andra, Zimeon reagerar på det han ser är fel, vilket oftast är det.

 

För det tredje, att skapa en tråd för att mer eller mindre fortsätta bråka är helt, totalt onödigt. Det finns PM. Men om ni nu föredrar att diskutera här, så gör det. För jag kan med 90% säkerhet säga att Zimeons reaktion var till 80% befogad.

 

Sedan så Korinthian, så att öppet håna på forumet är emot reglerna. Det du gör att provocera. Skall du diskutera, så gör det på ett normalt stadie, med ditt argument, och med en text som är mer saklig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För de som inte förstod vad det här handlade om var det Korinthians ständigt hånfulla uppträdande i tråden "Hur uttalar ni animé" i animéforumet som fick mig att ilskna till och reagera. Eftersom jag till slut satte stopp och tog bort de ovidkommande inläggen startade korinthian den här tråden.

 

Jag trodde för ett naivt ögonblick att Korinthian var intresserad av att diskutera moderatorernas roll, men han var visst bara intresserad av att komma med ytterligare hån och anklagelser, utan en tanke på att han varit värst själv, så jag låser den här tråden.

 

Och öh... nej, Korinthian, jag har inte märkt någon förbättring i din hånfulla attityd. Tvärtom tycks den bara bli värre. Faktum är att jag börjar tro det är ditt enda mål på det här forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share

×
×
  • Skapa nytt...