Hoppa till innehåll
Anime.se

Tekken 5


shinji-kun
 Share

Rekommenderade inlägg

Hwoarang, Yoshimitsu, Raven och han, boxaren, Fox eller vad han heter, är mina favoriter iallafall. Hwoarang och Yoshimitsu blir bara fräckare och fräckare!

 

(off) ska kanske köpa Narutimate Hero 2 istället, eller är 1an bättre? (/off)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Blev aningen besviken på Tekken 5, kändes nästan som det enda nya var att spelet var snabbare samt två nya karaktärer som inte är särskilt intressanta.

Å andra sidan har jag -sedan jag spelat Soul Calibur och DOA- aldrig riktigt gillat Tekken lika mycket. Man måste oftast behärska sin karaktär och lägga ner tid på combos osv.

Fast nya och snyggare banor kan man ju inte tacka nej till.

 

Brukar oftast spela med Jin, Julia eller Lee.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Jag har det.. Hwoarang har vart favoriten sen Tekken 3 (säkert för att jag själv går i taekwondo) =) Hwoarang 4-ever =)

 

 

lamaste karaktären i hela serien bortsett från gon i trean och slutbossen i femman

 

DU är lam ffs! Hwoarang tar VEM du vill! Skulle vilja möta dig.. Du kan ta VEM du vill och jag krossar dig! Och han är coolast, grymmast och BÄST! Och Jinpachi är också cool! Så enligt mig så är DU lam =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har det.. Hwoarang har vart favoriten sen Tekken 3 (säkert för att jag själv går i taekwondo) =) Hwoarang 4-ever =)

 

 

lamaste karaktären i hela serien bortsett från gon i trean och slutbossen i femman

 

DU är lam ffs! Hwoarang tar VEM du vill! Skulle vilja möta dig.. Du kan ta VEM du vill och jag krossar dig! Och han är coolast, grymmast och BÄST! Och Jinpachi är också cool! Så enligt mig så är DU lam =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

trean är grym men femman den absolut grymmaste!!

 

Inte nog med att Jin dessutom fått snyggare kläder!! ;)

 

Jag har testat fyran hos min syrra men det suger och dem är hur slöa som helst, i femman som jag har är dem grymt bra!! (för att använda ett milt ord!)

 

Hworang ser dessutom mycket bättre ut i femman! :blush:

 

Mina favoriter är den absolut bästa Jin sedan hworang och efter det DevilJin! B)

 

Sen är ju asuka min favorit av tjejerna då!! Det enda som är bra med fyran är dess filmer efter man har klarat storyboard men en karaktär. Jins film i femman är rätt fattig, bortsett från honom! ;)

 

En sak jag måste säga! JAg hatar Heihachis film, han dödar JIN! :| hemkst!!

 

Men annars för övrigt ett grymt bra spel!! spring till affären och köp det!! (->)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har det.. Hwoarang har vart favoriten sen Tekken 3 (säkert för att jag själv går i taekwondo) =) Hwoarang 4-ever =)

 

 

lamaste karaktären i hela serien bortsett från gon i trean och slutbossen i femman

Gon?

Lam?

Gå och lägg dig, hans pruttattack äger ju Kazuyas electric uppercut och Pauls burning fist. Samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har det.. Hwoarang har vart favoriten sen Tekken 3 (säkert för att jag själv går i taekwondo) =) Hwoarang 4-ever =)

 

 

lamaste karaktären i hela serien bortsett från gon i trean och slutbossen i femman

Gon?

Lam?

Gå och lägg dig, hans pruttattack äger ju Kazuyas electric uppercut och Pauls burning fist. Samtidigt.

 

jag syftar till att han var så kort att höga sparkar inte träffar, hans atacker är cp bra och vem som helst kan spela honom och vinna utan träning

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blev aningen besviken på Tekken 5, kändes nästan som det enda nya var att spelet var snabbare samt två nya karaktärer som inte är särskilt intressanta.

Å andra sidan har jag -sedan jag spelat Soul Calibur och DOA- aldrig riktigt gillat Tekken lika mycket.

 

Det brukar oftast vara så att antingen så är man SC+DOA människa eller en Tekken människa.

Rätt lustigt faktiskt men lägret brukar vara uppdelat så när man har varit på komvent/spellträffar och liknande. ;)

 

Själv tillhör jag tekken människorna(ogillar både SC och DOA!) kan inte vänta tills någon man skall ha skoj med Lightdash folket igen. Håller just nu på att försöka mastra christie med hjälp av sverige's bästa tekkenspelare men tycker det är himmlans kul att leka lite med Bryan och Lee såklart.

 

Blev rejält impad av Tekken5 nu när de har gått tillbaka till 3:an igen känns mycket finare och mera smidigt. Och de 'nya' karaktärerna är helt okej de med. Feng och Raven är supertrevliga hoppas att de får vara kvar framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...