Hoppa till innehåll
Anime.se

Robotech jämfort med Macross


Friendly_Ed
 Share

Rekommenderade inlägg

Som jag förstår det är Robotech ett ihopklipp utav de tre japanska serierna Macross, Southern Cross och Mospeada. Detta för att fylla ut till en hel säsong i amerika.

Förutom de hemska rösterna den amerikanska versionen begåvades med, klagar även många på att storyn i sig har fått sig några förändringar.

Jag tycker att serien och filmen (Macross: Do You Remember Love?) överrenstämmer bra, förutom att manuset redigerades och klipptes ned för att passa filmformatet. Så några enorma manus ändringar kan inte ha förekommit, eller?

 

Min fråga är, vilka är förändringarna mellan de tre orginal-serierna och Robotech storymässigt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den jag såg för ett par år sedan är nog den samma,fast med Engelskt prat. Robotech består av 85 Episoder uppdelad på 3 kapitel.

 

http://www.robotech.com/infopedia/faq/v ... n.php?id=9

 

01-36 Macross Saga

37-60 Masters Saga eller Southern Cross

61-85 New Generation Saga eller Mospeada

 

Mer info finns på

http://www.robotech.com/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad jag har hört är inte "protoculture" detsamma i de två versionerna t ex. Där det i den japanska versionen beskrivs som skaparen utav Zentradi, Meltradi och människan betecknas det i den amerikanska som någon typ av brännsle...

Dessutom tycker jag SDF-2 är lite luddigt i den amerikanska versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...