Hoppa till innehåll
Anime.se

Yunas lilla sketchbok...


FallenAngelII
 Share

Rekommenderade inlägg

Fina bilder. Detaljrikedomen är det inget fel på, men jag skulle säga att om det är något som du ska försöka bli bättre på, så är det att få utrustningen(svärden och skölden etc.) att passa bättre i händerna. Hmm link har en ganska stel pose med. Bra jobbat iaf. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nupp, men det vad fina bilder! :D Gillade nog översta mest, även om han ser ut att ha hamnat lite snett ;) Lite stela poser som sagt, men fortsätt med detaljerna de är underbara! (jag ska väl förstås inte säga något om stelhet... hehe)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lägg tid på fötterna. Känns lite som att dom flygger. Och posen ser lite ut som en docka i snören. Inte för att var taskig ^^! Utan de är pointers. Vill du lära dej. rita av människor runt omkring dej eller bilder. För de som jag såg vissar att du kan utvecklas rätt mycket. Hur mycket är du som bestämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, de är bara snabba sketcher, som sagt. Här är en som jag faktiskt la ner tid på:

 

http://www.deviantart.com/view/23761105/

 

Ett original faktiskt, inte baserat på nånting :). Tog hjälp av en tjej som fick ställa sig i rätt pos så att det inte skulle bli stelt :P.

 

Här är till snabb sketch:

 

http://www.deviantart.com/view/23760846/

 

(Jag vet att mina sketcher utan förlagor eller "modeller" alltid blir stela >_<'. Must... practice...)

 

Next time: Yunas Gunner Yuna! Till den använde mig jag mig förlaga (original Square Enix bild) och tog typ 3 timmar på mig :P.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja, Zelda-klonen är lite kort, ja >_>'. Jag får alltid samma problem när jag inte lägger ner tid på teckningen. Tack gode gud har Gunner Yuna och samma problem. >_>

 

Ska sluta sketcha snabbt från och med nu och bara rita när jag har förlagor för pos :P.

 

Du borde inte sluta med att göra snabbsketcher! Man lär sig alltid något nytt när man gör dom. Och emellan alla dina försöka med att använda modell så kan du försöka om du kommer ihåg hur proportionerna såg ut genom att rita just en liten snabb bild. Så sluta inte med det. Då ritar du bara mindre, och desstu mer du övar desstu mer kommer du kunna även om alla bilder kanske inte blir bra (försöker vara vis). Men den tycker iaf jag.. även om alla mina bilder inte blir bra så är jag ändå glad över att jag ritar ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...