Hoppa till innehåll
Anime.se

The fire girl


yingyang
 Share

Rekommenderade inlägg

posen är stel, och du behöver mera träning.

 

gå igenom en del "tutorials" och använd dig av deras "guide lines" och övriga tips.

Teckna inte en bild bara för att du har tid utan gör den när du känner att du har Pos/vinkel, karaktär och färgläggning klart i huvet (jag brukar även tänka ut en del historia kring karaktären/scenen så att man får till rätt känsla).

 

Over all, lägg ner mer tid på en bild så får du mycket bättre resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

varför röda outlines på armar o ansikte?

finns inget liv i elden, ser mer ut som en krona änn eld >

 

när du gör en bild, tänk på hur du skulle stå om du gjorde samma sak!

jag skulle då inte vrida min högra handflata bakåt, knyta den ocg spänna armen sådär om jag hade nån slags magisk eld i andra handen tex.

 

Man förstår inte riktigt vad som händer, brinner hon på handen lr är det som sagt magisk eld, hon ser inte ut att vilja attakera nån i den posen, lr ansiktsuttrycket!

som nån sa tidigare tror jag, tänk igenom bilderna, inte bara börja rita och se vad som händer!

 

försök igen och posta >)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I detta fall hjälper det knappt med att tänka ut den bild man ska göra.

 

Det är sådant man lär sig, alltså, att få det man tänkt i huvudet på papper, så jag skulle faktiskt inte tro att resultatet hade blivit något bättre om han hade gjort det.

 

Allt handlar om träning.

 

Men, enligt mitt tycke är det bättre att göra fler skisser, halvfärdiga bilder en att arbeta på en stor på en gång.

 

Så... fortsätt, träna och träna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

First of all, tack för ditt support tomado-chan.. (XD)

 

Och lyssna på Zaffe-sensei (^^), han vet vad han snackar om.

.......Men, enligt mitt tycke är det bättre att göra fler skisser, halvfärdiga bilder en att arbeta på en stor på en gång....

 

Nja, där kan jag inte hålla med dig.

Skisser gör jag av en anledning, förberedelse.

 

Med sen skiss vill (i alla fall jag) få ut och testa alla Poser/vinklar och uttryck innan jag gör det ordentligt ("en stor").

 

Varför skulle man vilja göra många små skisser över saker som inte leder till något slut resultat? Kanske bara är jag men jag skulle bli deppad av att ha den inställningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sepeMuLLe:

 

Nu snackar jag inte om folk som är mer erfarna. Utan folk som verkligen behöver träna för att få ut något vettigt resultat överhuvudtaget, som vi alla gjorde under våra första tider som tecknare.

 

Man kan täcka så mycket mer med att pröva sig fram i flera bilder än en stor.

 

Helt enkelt mer omfattad träning.

 

Men annars tänker jag som du, jag älskar att få resultat om jag ritar. Men för nybörjare kan det räcka med att ett öga ser bra ut för att ett verk ska vara bra nog. Därför är det viktigt att man tränar på olika aspekter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

snyggt!! ja ser förbättrignar, väldigt snygga och bra designade lkäder..

 

dock vet ja inte varför ser så skum ut, kankse lite stel va sej? testa o rita dit sträck o fyrkanter o sånt så kankse du kan skaffa en nice kropp som snörrar eller svänger sej.. jaja Good Luck me ditt ritande :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...