Hoppa till innehåll
Anime.se

Rurouni Kenshin serien?


Darkmoon
 Share

Rekommenderade inlägg

Hallo

 

jag blev intreserad att se Rurouni Kenshin o gick in på

 

Länk

och undrar om jag beställer följande:

 

Rurouni Kenshin - Wandering Samurai - Premium Box 1 (USA Import)

Rurouni Kenshin - Legend of Kyoto - Premium Box 2 (USA Import)Rurouni Rurouni Kenshin - Tales of The Meiji - Premium Box 3 (USA Import)

 

har jag hela serien då eller ;)

 

tack

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

antinge via Webbhallen eller Sf-bokhandeöln har dom också.. men du kan ananrs bara söka via altavista eller Goggle så hitar du med bra priser samnt porto.. webbhallen är rätt så dyra när det gäller porto elerl moms elelr hur nu det var kommer ej ihåg :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då har du fått hela TVserien ja, om det var så du menade.

 

Det finns en film(som bara är som ett fristående, långt, avsnitt) också, men den hittade jag inte.

Sen finns det två OVAs, en som handlar om det som hände innan Tvserien, och en som fortsätter några år efter Tvserien(+ger lite sammanfattning av vad som hänt och ger även et mycket bra slut på allt).

 

Den ena OVAn: http://www.webhallen.com/prod.php?id=18116 där. Det är första, kanske andra också, blir helt förvirrad av alla engelska namn. Hittar inte den andra OVAn iaf, så jag kan inte garantera något :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och när du har sett allt, bör du kolla in OAVerna också. Särskilt den som utspelas före är fantastiskt vacker, men man känner nog inte lika mycket för den om man inte redan sett Kenshin

Jaså? Jag såg den innan jag ens sett ett enda avsnitt TV-serien och gillade den starkt (gör fortfarande). Har fortfarande inte sett mycket av TV-serien men gillar inte alls den Kenshin lika mycket måste jag säga ...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och när du har sett allt, bör du kolla in OAVerna också. Särskilt den som utspelas före är fantastiskt vacker, men man känner nog inte lika mycket för den om man inte redan sett Kenshin

Jaså? Jag såg den innan jag ens sett ett enda avsnitt TV-serien och gillade den starkt (gör fortfarande). Har fortfarande inte sett mycket av TV-serien men gillar inte alls den Kenshin lika mycket måste jag säga ...

 

Motsatt effekt då? :) Om jag skulle sett OVAn före TVserien så skulle jag nog inte uppskattat serien lika mycket, då OVAn är en av de absolut bästa jag sett. Soundtracket är ju helt underbart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...