Hoppa till innehåll
Anime.se

Ghost in the Shell 2--- Innocence... uch och FY!


Pjat
 Share

Rekommenderade inlägg

Fick tag på dom första 30 minuterna av Ghost In The Shell 2 (innocence).. Och jag började nästan gråta.. (av ilska och förtvivlan).. Jag blev helt förkrossad och besviken..

 

Jag kunde inte förstå att man gått så långt... Man kan säga att 85-95% av allt som syntes i bild dom första 30 minuterna var datorrenderat ( i ful brun-färgskala / vanliga miljöer).. ibland blandat (ritade människor / resten CG) och ibland 100% CG..Bilar,hus,bakrunder.. tillomed vapen var i CG.. och det verkade som om dom försökte 'flasha' med nya "data effekter" hela tiden.. såsom ljuseffekter mm... och visst... det var ju "snyggt" och funktionellt ibland.. men är dom så j*vla slappa att dom inte orkar animera mer än 5 frames i sekunden på dom ritade objekten?? och varför animera(CG) ett vapen som laddas om, när man kan rita det??

 

OK, nu baserar jag min kritik på dom första 30minuterna... och storyn kan ju vara HUR bra som helst...

 

Om någon annan har sett filmen.. så vill jag gärna ha mot-kritik..

UCH OCH FY!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Anledning till CG - Det går mycket lättare när man väl skapat objekten. Tänk om de ska använda det där vapnet igen senare? Det går ju inte om det endast animerats för att laddas om, om det är CG så kan man lättare ändra så det gör något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...