ElgeN Skrivet december 11, 2005 Anmäl Share Skrivet december 11, 2005 Go kväll/morgon alla glada ^^ Nu är det så att min syster som bor i Florida försöker få tag på en Xbox 360 i julklapp till sin kille. Hon har varit i flertalet butiker givetvis och det är fullbokat överallt. Jag tänkte typ att det skulle gå att köpa en här och chippa lite och ha sig för att sedan skicka över den, men det känns onödigt och dyrt + att jag vet knappast vilka som Kan chippa vid det här laget redan. Nu till min fråga till er som har lite mer koll på den Amerikanska internet marknaden: Jag skulle vilja veta någon/några sjyssta sajter där de säljer olika typer av konsol vara och var från man skulle kunna boka sig en Xbox (I USA då). Blir tacksam för alla svar :) ElgeN Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
chrippa Skrivet december 11, 2005 Anmäl Share Skrivet december 11, 2005 vad jag vet så går väl inte 360 att chippa? än.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet december 11, 2005 Anmäl Share Skrivet december 11, 2005 Någon har lyckats köra bla Call of Duty 2 kopierat på konsolen, vilket kan låta som att dom närmar sig en klar moddning. Så är inte fallet. Många omständiga processer som dom måste komma förbi, generic keys, en besvärlig kernel och en massa annat. En hardmod kan vi ska måsta vänta mellan ett halvår och 2 år tills det ens dyker upp, min gissning.. Däremot finns det en vilja hos både MS och Sony, dom har märkt att konsolen säljer bättre om det finns en möjlighet till modifiering (därför Ps2:an blev betydligt lättare att chippa vid senare versioner), så vi kanske har tur där.. Ser fram emot Xbox Media Center :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet december 11, 2005 Anmäl Share Skrivet december 11, 2005 Nej, något chip finns inte och lär inte dyka upp på ett tag. Någon har lyckats köra bla Call of Duty 2 kopierat på konsolen, vilket kan låta som att dom närmar sig en klar moddning. Så är inte fallet. Är det inte bara att dom har rippat iso-erna från spelen? Vad jag hört har väl inga lyckats köra kopierade grejer än? Ser fram emot Xbox Media Center :P XB360 bygger inte på samma arkitektur som vanliga PC's som vanliga xboxen gjorde och därför så kommer det bli fett mycket drygare att porta/utveckla homebrew till den även om det skulle komma ett chip som tillåter en att köra unsigned code. Bättre att köpa en vanlig xbox och köra XBMC på den då istället då den spelar pretty much allt :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet december 13, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet december 13, 2005 Jag skulle uppskatta om de ni postar handlar om det jag frågade efter... Iaf, om det är ngn som har koll på någon bra hemsida där man kan frakta saker ifrån (US) så skulle jag uppskatta länken. Tack ElgeN Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet december 13, 2005 Anmäl Share Skrivet december 13, 2005 Jag fattar inte riktigt frågan? Om du bara vill frakten en xbox360 från usa så är det nog UPS som gäller. http://www.ups.com/ Om du däremot vill beställa en online därifrån så är det nog rätt så sent för det... dom är väl fetslut där borta. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet december 14, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet december 14, 2005 Frågan är: Finns det några sajter i USA som man kan handla ifrån därborta på samma sätt som man kan handla saker här i sverige från tex webhallen etc. Tack iaf. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet december 14, 2005 Anmäl Share Skrivet december 14, 2005 www.bestbuy.com är väl de största i USA som jag fattat det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet december 14, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet december 14, 2005 Tack Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet december 14, 2005 Anmäl Share Skrivet december 14, 2005 inget med topicen att göra förutom att det handlar om just xbox360. vad jag har hört så är det mycket som är totallt katastroff. nätagen klarar inte av att driva konsolen och blir varma. spel som hänger sig och stannar upp och gör så att man inte kan komma vidare. tyvärr är det sånt jag har hört av en kompis och har tyvärr inga källor angånde vad jag nu har påståt. är det någon som har så är det ju bra. :) men mitt tips är iaf.. köp det inte än. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet december 14, 2005 Anmäl Share Skrivet december 14, 2005 Problemet med nätagget går att lösa genom att du hänger upp agget i ett par trådar, bara så den hänger åtminstonde 1cm ovanför marken, vilket gör att luften får cirkulera mer fritt.. kanonlösning Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet december 15, 2005 Anmäl Share Skrivet december 15, 2005 http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/ ... 40,00.html va är det här nu då?? jag förstår verkligen inte hur dom lyckas tillverka en så dålig konsol.. dom måste verkligen liggat i för att gör den så här kass.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet december 15, 2005 Anmäl Share Skrivet december 15, 2005 http://dwl.xbox-scene.com/video/Xbox-36 ... Disks3.wmv bara att kolla här.. Microsoft kommer att förlora ännu mer på XO än dom redan gjort.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yugge Skrivet december 16, 2005 Anmäl Share Skrivet december 16, 2005 AJ, fyfan hade inte tänkte skaffa skiten som det var, men herregud, brända xbox360, repade skivor, ffs. På tal om övrhettning, även madonna råkade ut för det http://madonnasthoughts.blogspot.com/20 ... grees.html Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet december 16, 2005 Anmäl Share Skrivet december 16, 2005 http://dwl.xbox-scene.com/video/Xbox-360-Scratch-Disks3.wmv bara att kolla här.. Microsoft kommer att förlora ännu mer på XO än dom redan gjort.. Tack, du har gett mig ännu en anledning att basha på Microsoft. Stort tack. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet december 17, 2005 Anmäl Share Skrivet december 17, 2005 På tal om övrhettning, även madonna råkade ut för det http://madonnasthoughts.blogspot.com/20 ... grees.html I know they gave them to other celebrities as well. Paris Hilton got one. Barf. That's even more reason to trash the glitchy console! Word! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
firewalker Skrivet december 19, 2005 Anmäl Share Skrivet december 19, 2005 lösning, vänta på PS3, xbox 360 känns som något som kommer att explodera vid inköp Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet december 19, 2005 Anmäl Share Skrivet december 19, 2005 lösning, vänta på PS3, xbox 360 känns som något som kommer att explodera vid inköp Eller ännu bättre, skit i både MS och Sony och köp en Revolution ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg