Hoppa till innehåll
Anime.se

Xbox 360 US


ElgeN
 Share

Rekommenderade inlägg

Go kväll/morgon alla glada ^^

 

Nu är det så att min syster som bor i Florida försöker få tag på en Xbox 360 i julklapp till sin kille. Hon har varit i flertalet butiker givetvis och det är fullbokat överallt.

 

Jag tänkte typ att det skulle gå att köpa en här och chippa lite och ha sig för att sedan skicka över den, men det känns onödigt och dyrt + att jag vet knappast vilka som Kan chippa vid det här laget redan.

 

Nu till min fråga till er som har lite mer koll på den Amerikanska internet marknaden:

Jag skulle vilja veta någon/några sjyssta sajter där de säljer olika typer av konsol vara och var från man skulle kunna boka sig en Xbox (I USA då).

 

Blir tacksam för alla svar :)

 

ElgeN

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon har lyckats köra bla Call of Duty 2 kopierat på konsolen, vilket kan låta som att dom närmar sig en klar moddning. Så är inte fallet.

 

Många omständiga processer som dom måste komma förbi, generic keys, en besvärlig kernel och en massa annat.

 

En hardmod kan vi ska måsta vänta mellan ett halvår och 2 år tills det ens dyker upp, min gissning..

 

Däremot finns det en vilja hos både MS och Sony, dom har märkt att konsolen säljer bättre om det finns en möjlighet till modifiering (därför Ps2:an blev betydligt lättare att chippa vid senare versioner), så vi kanske har tur där..

 

Ser fram emot Xbox Media Center :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, något chip finns inte och lär inte dyka upp på ett tag.

 

Någon har lyckats köra bla Call of Duty 2 kopierat på konsolen, vilket kan låta som att dom närmar sig en klar moddning. Så är inte fallet.

Är det inte bara att dom har rippat iso-erna från spelen?

Vad jag hört har väl inga lyckats köra kopierade grejer än?

 

Ser fram emot Xbox Media Center :P

XB360 bygger inte på samma arkitektur som vanliga PC's som vanliga xboxen gjorde och därför så kommer det bli fett mycket drygare att porta/utveckla homebrew till den även om det skulle komma ett chip som tillåter en att köra unsigned code.

 

Bättre att köpa en vanlig xbox och köra XBMC på den då istället då den spelar pretty much allt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

inget med topicen att göra förutom att det handlar om just xbox360.

vad jag har hört så är det mycket som är totallt katastroff. nätagen klarar inte av att driva konsolen och blir varma. spel som hänger sig och stannar upp och gör så att man inte kan komma vidare. tyvärr är det sånt jag har hört av en kompis och har tyvärr inga källor angånde vad jag nu har påståt. är det någon som har så är det ju bra. :) men mitt tips är iaf.. köp det inte än.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...