Hoppa till innehåll
Anime.se

Text eller bild?


Rama
 Share

Läser du webböcker och om ja, läser du flera?  

21 medlemmar har röstat

  1. 1. Läser du webböcker och om ja, läser du flera?

    • Ja
      3
    • nej
      14
    • 1
      1
    • 2-3
      0
    • 4-massor
      3


Rekommenderade inlägg

Sen jag började mitt projekt med min ännu opublicerade webcomic har jag börjat tvivla.

Vilket berättarmedium är bäst, en serie eller en text, som såklart skulle stöttas med bilder.

 

Jag har hitils inte frågat någon men jag börjar mer och mer tro att en kapitelbaserad texthistoria skulle passa bättre.

 

Så jag undrar: hur många läser webhistorier/texter.

Det jag snackar om är flera böcker på flera hundra sidor styck, så att ni har formatet klart för er.

Nyckelscener skulle som sagt illustreras men inte textas.

 

Om ni behöver mer information om den för att ge råd eller tips så säg till, jag har lite bråttom just nu. Ursäkta.

 

Ni som ser det här, rösta snälla, och lägg gärna in en kommentar, ju fler som röstar desto bättre. :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag menar att om man läser hela böcker om samma personer, inte bara korta historier utan massor med kapitel, så är jag överaskad om du läser mer än fyra stycken sånna långa storys samtidigt, eller det kanske är vanligare än jag tror?

 

Trodde inte att det spelade någon roll om man läser 8 stycken fortgående historier än om man läser "massor" med dito historier.

 

Kan du ge ett exempel på något ställe där folk publicerar sina textalster.

Elftown tror jag har en sån avdelning, och elfwood, men vet inga fler.

 

Det där om huvudvärk klaras ganska enkelt av genom att jag ska ha en medelmörk brun bakgrund och mörkare text, det är något av den bästa kombinationen jag har sett, det låter konstigt men det sparar ögonen något otroligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Jag blir lite konfunderad då tråden har över hundra visningar men bara 14 röster, jag brukar inte kolla en tråd tio gånger.

Jaja, det spelar ingen roll, jag har fått den info jag letade efter.

Det blir nog en serie ändå, skulle tappa för mycket av vissa scener.

 

Det största problemet med att göra en serie av det är att jag inte vet hur jag ska göra för att karaktärerna ska åldras realistiskt, då historien följer en rad personer i närmare 7 år.

Lite svårt att bara skippa ett halvår och rita karaktärerna annorlunda.

Och vem följer en amatörserie i flera år, inte jag iallafall, jag skulle ju ta och lägga ner min egen serie. ;)

 

Nån som har tips?

 

Vidare så ska jag göra en del filmer som är en del av serien, så att man måste se den för att förstå vissa saker, jag vet att det suger för de med modem, men vissa av avsnitten måste göras så, de funkar helt enkelt inte i stillbilder.

 

Det är långt till dess att jag kan börja fippla med den första filmen, men snart är serien uppe, ska posta den här på Anime.se, tills dess att jag jobbat färdigt hemsidan och allt det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...