Hoppa till innehåll
Anime.se

Cave Story - Enkel installation uppe!


F.d. medlem
 Share

Rekommenderade inlägg

Uppdatering

 

Har lagt upp spelet på en FTP, det är bara att packa upp och köra så det ryker. Översatt och klart, ingen installation behövs. :D

 

http://hem.passagen.se/dennylindberg/download/

 

-----------------------------------------

 

Så här en dag innan jag ska dra ner till morsan och fira jul så tänkte jag ge er en liten julklapp i formen av ett tips. Tipset är angående ett spel som är helt underbart, personligen är det min favorit och jag kan lätt säga att det är en av världens bästa spel, varför undrar du? För det första för att det är 'Cave Story', för det andra att det håller samma stil som till 16-bitars tiden (snes), för det tredje för att det var gjort ganska nyligen och sist men inte minst så var det gjort av EN person under 5 års tid.

 

Cave Story är Freeware så alla kan ladda hem det. Cave Story ger garanterat 4-8 timmars speltid (om du nu inte är väldigt snabb för att spela första gången. ;)). Det går att köra på de flesta datorer. En varning, själva ljudmotorn i spelet är lite buggig så en del datorer kan hänga sig. Tror jag löste problemet genom att köra det windowed. (kör config-filen i spelmappen innan du kör första gången)

 

Du använder Z, X, A, S, Q, W och piltangenterna när du spelar. Du trycker neråt för att använda något i miljön.

 

Sist kan jag nämna att beroende på vad du gör i spelet så kan du få olika endings. Beroende på hur snabb du är och hur du konverserar med folk. Jag har sett 3 endings, det ryktas om ett möjligt 4e men jag tvivlar själv på det.

 

Allt du behöver veta finns här.

En tråd med lite blandat snack. *spoilers* Bra om du fastnar.

Intervju med mannen bakom spelet. *spoilers*

Speedrun. En person som klarar ut spelet på väldigt kort tid. *spoilers*

 

Ha det så kul med en av de bästa spelen på senare år. :P

 

P.s

Om du lyckas spela dig fram till ett ställe på mindre än 3 timmar så kan du öppna en låda på ett hemligt ställe. Säger inte mer än att stället är markerat med en klocka. B)

D.s

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har tråklat mig fram ett tag i detta spel med tangentbordet för någon vecka sedan. Har kommit fram till Grassland och motorcykeln och sprickan i väggen. har utforskat det området men inte kommit längre. Men just nu har jag en del andra spel jag behöver spela färdigt känner jag innan jag ger mig på detta igen. Men riktigt häftigt är det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelade igenom spelet för nån månad sen. Mycket roligt, håller på med nästa runda. Ska försöka få tag på allt jag missade förra gången ^^.

 

Sista bossfighten var lite frustrerande första försöket, efter det gick det bättre (speciellt med tanke på att jag missade en liten grej jag hade med mig första gången ähum ^^;; )

 

Detta spel ska spelas med tangentbord!! >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...