dinskugga Skrivet december 23, 2005 Anmäl Share Skrivet december 23, 2005 undrar om nån har beställt från http://www.hlj.com/ ? nångång och kan berätta om det är smidigt att beställa och om man slipper tullen ? :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dreamchaser Skrivet januari 11, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 11, 2006 Jag köpte två stycken Bit Char-g bilar från dem för några år sedan. Billig frakt och ingen tull alls. Snabb leverans var det med. Men som sagt, detta var för några år sedan så saker och ting kan ha ändrats. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet januari 16, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 16, 2006 Beställa är knappast något problem. Välj det du vill ha och dra fram kortet. Vad gäller tull så beror det mest på vilket fraktsätt du väljer. Markpost, oregistrerad, tar flera veckor och där kan du slippa tulla. Det andra alternativet de erbjuder är EMS. Det är en expressförsändelse (två dagar är det snabbaste jag varit med om) som är spårbar och som posten normalt sett ska köra till dörren. (Det är dock något de har en tendens att råka glömma.) Hursomhelst vill jag påstå att EMS är autotull när tullbeloppet kommer över gränsvärdet då alla EMSförsändelser granskas när de kommer till Arlanda. Alla mina har fått fula lappar på sig av tullen. Jag har alltid fått betala när jag köpt figurer, skivor eller spel. Eller så väljer man markpost och hoppas på det bästa. Men vem orkar vänta flera veckor. Sen kan man alltid försöka att be dem skriva ner värdet. Vissa affärer går inte med på det (Mangaoh) medans andra kan skriva ner det till under hälften (Himeya). Om HLJ gör det vet jag inte. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg