Izzy Skrivet januari 8, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 8, 2006 De är ritade så som jag tänkte mig dem innan jag såg filmerna och bara hade läst böckerna. Därav lite allmänna flumgrejer. Typ... alvöronen! XD Fråga inte varför... ;) Den andra var det bara tänkt att jag skulle ha och öva färgläggning och inkning på. Alltså gjordes den mycket snabbt och i princip utan suddigum. (jag brukar överkonsumera sudd ibland annars..) Knasigt nog blev den den bättre av dem:P Helt otroligt att jag inte fuckade upp ansiktet på den. http://i2.photobucket.com/albums/y24/Issymis/Hobbit.jpg http://i2.photobucket.com/albums/y24/Is ... obbit2.jpg Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet januari 8, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 8, 2006 Jag gillar defenetivt bild nummer 2 mer än den första, mycket för att den har en sådan fin bakgrund. Trädet ser verkligen levande och fantasifullt ut och karaktären har mer liv i sig. En sak som jag dock lade märke till är fjärilarna, en av de verkar vara lutad neråt vilekt jag inte tror att fjärilar kan vara i luften, varje gång jag sett de är de som mest horisontella, men oftast lutade uppåt. Bara en smådetalj men tåls att tänka på om du planerat på att rita fler fjärilar i framtiden ^^; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sepeMuLLe Skrivet januari 8, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 8, 2006 vafan! du har missat hela poängen med hober! ;) DE HÅRIGA FÖTTERNA!!! XD hehe, snyggsigt, nått med huvudformen på 1:a känns skummt. :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet januari 8, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 8, 2006 Jo, den andra bilden känns bättre generellt än den första tycker jag. Det kan vara bakgrunden eller de rena linjerna som gör det. Men de ser verkligen ut som korta alver, jag har alltid haft uppfattningen att hober/hobbitar/halvlingar (eller vad man nu kallar dom på svenska...) att de är mera som dvärgar än alver. dvs. kraftiga och håriga. Så detta var en fin avstickare från de "standardiserade" hoberna. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Izzy Skrivet januari 8, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet januari 8, 2006 Hehe, som sagt har jag lite flummig fantasi och förlorar mig bland alla beskrivningar, därför blir det lite som det blir. Jag tillverkar dem själv:P Fötterna sepeMuLLe... jag kan inte rita fötter XD Därav... ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Isos Skrivet januari 8, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 8, 2006 jo visst får man olika bilder av varelser/karaktärer från böcker, men min gamla kompis slår nog alla rekord där. han föreställder sig hobittar som stora dammtussar med håriga fötter som stack ut... typ... misstolkning eller vad snygga bilder ;) men vad e det han har framför ögat på första bilden?, e det SF? ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg