Hoppa till innehåll
Anime.se

Hibbitar, hubbibar... hobbit!


Izzy
 Share

Rekommenderade inlägg

De är ritade så som jag tänkte mig dem innan jag såg filmerna och bara hade läst böckerna. Därav lite allmänna flumgrejer. Typ... alvöronen! XD Fråga inte varför... ;)

Den andra var det bara tänkt att jag skulle ha och öva färgläggning och inkning på. Alltså gjordes den mycket snabbt och i princip utan suddigum. (jag brukar överkonsumera sudd ibland annars..) Knasigt nog blev den den bättre av dem:P Helt otroligt att jag inte fuckade upp ansiktet på den.

 

http://i2.photobucket.com/albums/y24/Issymis/Hobbit.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y24/Is ... obbit2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar defenetivt bild nummer 2 mer än den första, mycket för att den har en sådan fin bakgrund.

Trädet ser verkligen levande och fantasifullt ut och karaktären har mer liv i sig.

En sak som jag dock lade märke till är fjärilarna, en av de verkar vara lutad neråt vilekt jag inte tror att fjärilar kan vara i luften, varje gång jag sett de är de som mest horisontella, men oftast lutade uppåt.

Bara en smådetalj men tåls att tänka på om du planerat på att rita fler fjärilar i framtiden ^^;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, den andra bilden känns bättre generellt än den första tycker jag. Det kan vara bakgrunden eller de rena linjerna som gör det. Men de ser verkligen ut som korta alver, jag har alltid haft uppfattningen att hober/hobbitar/halvlingar (eller vad man nu kallar dom på svenska...) att de är mera som dvärgar än alver. dvs. kraftiga och håriga. Så detta var en fin avstickare från de "standardiserade" hoberna. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo visst får man olika bilder av varelser/karaktärer från böcker, men min gamla kompis slår nog alla rekord där. han föreställder sig hobittar som stora dammtussar med håriga fötter som stack ut... typ... misstolkning eller vad :rolleyes:

 

snygga bilder ;) men vad e det han har framför ögat på första bilden?, e det SF? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...