Hoppa till innehåll
Anime.se

Dot hack-seriern.. hur ligger allt till?


ikkari
 Share

Rekommenderade inlägg

jag vet att det finns både spel anime och manga på denna historia. jag vet namnen på dom flesta av sakerna. men det jag inte vet, och vill veta då jag planerar att köpa spelen och så vidare och få reda på storyn, är i vilken årdning allt kommer i. har kollat runt lite men har blivit mer förrvirrad än vad jag redan va. de spel och animer jag känner till är.

anime

.Hack// sign

.Hack// dusk (.hack// Legend of Twilight Bracelet)

.Hack// Liminality

spel

.Hack// Infection (part 1)

.Hack// Mutation (part 2)

.Hack// Outbreak (part 3)

.Hack// Quarantine (part 4)

.Hack// G.U.

det ända jag är lite säker på är att .Hack// sign kommer först och sedan kommer det första spelet .Hack// Infection. men det är där jag inte längre vet vilket som kommer när och så vidare.

jag har ju som sagt kollat runt lite och har hittat några sidor om just projektet dot Hack men inte hittat en sammanhängande story till allt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dot_hack

http://blackwings.net/hack/index.php

(eller står det här bara att jag är för ivrig att se det? + att det är jobbigt att läsa på engelska =Þ)

tacksamm för svar..:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

som jag fattat det är spelen först i din ordning som dem kommer, inte hundra om .Hack// G.U. som jag inte hört talas om, sen inträffar .Hack//sign efter spelet, och .Hack//dusk är efter spelet, .Hack liminality är jag inte säker på bara sett ett avsnitt. men verkar som det är antingen efter .Hack//sign eller mellan spelen och .Hack//sign

 

OBS! detta är som jag tror det är, har inte kikat närmare på det, så behöver inte stämma.

 

EDIT: I Dusk så vinner huvudkaraktärerna rätten att använda spelets huvudkaraktärers figurer, och i hack sign så är spelets karaktärer popis och används av flera man att man har andra färger kombinationer på dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om jag fattar beskrivningen till .Hack// Infection på spelbutiken.se så är det så att .Hack// sign kommer först. sen spelet .Hack// Infection och så får man med animen .Hack// Liminality. man kanske får ta och spela alla spelen för att fatta.. tror jag återkommer när jag har gjort det..=)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Först kommer .hack//SIGN (1-26) (utspelas antagligen 2009)

.hack//SIGN 27 är ett flashbackavsnitt där Mimiru minns när hon började spela, så den delen av avsnittet utspelar sig före resten av .hack//SIGN serien.

 

Sen kommer spelserien och liminality avsnitten tillsammans (Infection med avsnitt 1 av Liminality och Mutation med avsnitt 2 och så vidare) (utspelas 2010 börjar typ under sommaren och slutar vid nyår)

.hack//SIGN avsnitt 28 utspelar sig antagligen nån månad eller så efter quarantine/liminality4.

 

.hack//dusk (2014)

.hack//G.U (2017)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

.HACK //Legend of Twilight Bracelet är en filmatisering av mangan .HACK //Legend of the twilight. Nu vet jag inte så mycket om //G.U. (vilket är ganska givet eftersom release datumet är nån gång i år) eller Dusk. Legend of the Twilight utspelar sig iaf långt efter händelserna i //Sign.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 years later...

Kollade nyss klart på .hack//sign o i slutet så stod det

 

.hack//sign is completed and then to be continue.

 

så nu undrar jag vad är fortsättningen på serien?

 

har försökt googla efter svar och har även surfat lite på wikipedia men jag hittar inget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tack för länken vet hur jag ska kolla på serierna/ läsa böckerna nu.

 

 

men nu undrar jag hur avancerad engelska det är i .hack böckerna??

 

riktigt sugen på att köpa dom fast än det kommer kosta mej 420 kr + frakt

 

 

4 böckerna som jag då kommer köpa är följande:

 

.hack// AI buster 1 och 2

.hack// another rebirth 1 och 2

 

vill även ha .hack//zero men den verkar inte finnas på engelska än.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...