Hoppa till innehåll
Anime.se

Utawarerumono


CarrierZ
 Share

Rekommenderade inlägg

Japp. Någon som ser på Utawarerumono just nu? Tjejer med kattöron och "sensitiva svansar" och som alla är jätte söta.

Ska bli intressant att fortsätta kolla på det! Vill veta vad som händer nästa avsnitt, så sitter och tankar raw:en så man kan ta sig en titt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp. Någon som ser på Utawarerumono just nu? Tjejer med kattöron och "sensitiva svansar" och som alla är jätte söta.

Ska bli intressant att fortsätta kolla på det! Vill veta vad som händer nästa avsnitt, så sitter och tankar raw:en så man kan ta sig en titt!

 

Det är väl ändå hundöron de har? Jag har då aldrig sett en katt med hängande öron. Även svansen ser klart hundlik ut i mina ögon.

 

Men sött är det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inte sett den än, väntar tills den har gått klart innan jag ska titta. Om jag inte minns helt fel så är den baserad på ett Bishoujo spel från Leaf och jag har inte sett något dåligt som har kommit från dom än så jag har stora förhoppningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Officiell sida för animen: http://www.utaware.net/

 

Utawarerumono (うたわれるもの) släpptes som första version på CD den 24:e april 2002. DVD återlanseringen skedde den 12:e december 2003. En all-ages version till PS2 är på gång. själv har jag andra versionen på DVD.

Utawarerumono är ett taktiskt RPG, men med fokus på handlingen istället för ett avancerat system som i t ex Disgaea.

 

Eftersom jag inte har någon speciell motivation att gräva fram spelet för att ta lite screenshots får de muppiga bilderna på Leafs Utaware-sida duga:

http://leaf.aquaplus.co.jp/product/uta.htm

 

Animen tycker jag är bra, även om det kändes lite konstigt att uppleva Eruru med röst, spelet saknar röstpålägg, men den gör henne så moe~ så det fungerar trots allt bra. Om serien är så bra att jag importerar ännu en 24 avsnitts serie återstår att se. Beror också lite på hur många avsnitt som kommer ligga på varje DVD. Tsukuyomi (26 avsnitt med två avsnitt/DVD var något påfrestande för min ekonomi).

 

Nästa spel från Leaf som får en anime hoppas jag blir Routes.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...