Hoppa till innehåll
Anime.se

Dragon Quest; The journey of the cursed king


Kuroneko
 Share

Rekommenderade inlägg

Är det någon som spelat detta nya japanska spel.

 

Med nya menar jag nytt här i sverige, läste en artikel att spelet funnits i japan i 20 år eller nåt.

 

Låter lite konstigt tycker jag men tillbaka till spelet.

 

Jag tycker det är grymt roligt, det enda som stör mig lite är de brittiska rösterna men annars ett helt suveränt spel.

Börjar man spela kan man sitta där helt uppslukad av spelet tro mig.

 

Jag skulle enbart spela ett litet tag i början när jag köpte det, bara för att testa det. Jag satt fast med det i flera timmar.

 

Nån mer som spelar/spelat det??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Hah mitt tredje inlägg i rad då :P

 

I vilket fall började jag lira DQVIII idag och det är verkligen värt sitt höga betyg! Grymt snygg grafik, roliga skämt, mysiga miljöer, trevliga städer, roliga karaktärer. bra story och gott om hemliga kistor etc. att hitta.

 

Råder er verkligen er med PS2 att skaffa det :]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skaffat det jag med! Måste säga att det är ett välarbetat spel. Grafiken är snygg och helt i cel shade, samt att figurerna är designade av Akira Toriyama själv. Härliga skämt och stadig story kryddat med en hyffsad Battle motor.

 

Det var dock en fet nit att inte ge huvudpersonen någon röst, dialog eller stark personlighet.

 

För övrigt så äger Munchie. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var dock en fet nit att inte ge huvudpersonen någon röst, dialog eller stark personlighet.

 

För övrigt så äger Munchie. :P

 

Jo det håller jag med om, och jag hade hellre föredragit ett förbestämt namn än att dom struntar i att säga ens namn hela tiden som man valt själv ;S

 

Men det är inte hela världen, och är i princip det enda som går att klaga på =P

 

Haha ja, roligt när man fick styra Munchie för att hämta brevet, om du nu kommit så långt än, ingen spoiler direkt i vilket fall så :)

Synd bara att hans attacker när han äter en ost är så dåliga :/

 

Vad kör du för skills på dina karaktärer förresten? =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
I vilket fall började jag lira DQVIII idag och det är verkligen värt sitt höga betyg!
Om det var värt sitt höga betyg, varför köper du det inte då? :)

 

Själv spelade jag Dragon Quetst 8 fram tills att Jessica blev en spelbar karaktär. Tycker att spelet inte blir så personligt, eftersom huvudpersonlingen inte har någon som helst personlighet. Ska dock försöka fortsätta någongång, jag har ju trots allt köpt spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...