Hoppa till innehåll
Anime.se

Status av pågående animes

JockeII
 Share

Rekommenderade inlägg

Anser inte att denna är samma som "Anime 2006"-tråden då detta snarare är en liten uppdatering av hur många avsnitt dom kommit upp i och så.

Dessa är dom jag skrivit upp på min "Skaffa-lista" som inte är klara:

Disgaea

Black Lagoon

Tokko

BLood+

.hack//roots

Fate/stay night

Juuousei a.k.a Jyu Oh Sei

Strawberry Panic!

Higurashi no Naku Koro ni

Ergo Proxy

Magikano

Nana

Så jag skulle vilja veta statusen av dom, alltså hur många avsnitt dom är på just nu och hur många avsnitt dom kommer ha. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kolla när det började (i min tråd, eller hos moonphase) sedan räknar du bara veckor. Så vitt jag vet var det endast serier som går på wowow som drabbats av semesterveckan som var nyligen. (iaf de jag följer)

Antalet avsnitt är en annan sak. Kolla på animenewsnetwork, ann, moonphase (om du tycker det är roligt med japanska) eller en sida som heter animedatabase och har en väldigt informativ domän. (den är numer "illegal", därför svamlet)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Antalet avsnitt är en annan sak. Kolla på animenewsnetwork, ann, moonphase (om du tycker det är roligt med japanska) eller en sida som heter animedatabase och har en väldigt informativ domän. (den är numer "illegal", därför svamlet)

Du är kryptiskt du ;), förresten ska inte I:et vara i fetstil också?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, klart det ska vara så 01.gif

Edit:

Sen tycker jag att ni kan göra undantag från den sidan. Nyttan som databas uppväger med råge närvaron av ett oanvändbart p2p protokoll. Jag är av åsikten att ladda ner med ed2k är mer utan av en bestraffning än något annat och ingenting en person med sunt förnuft utsätter sig för. Vill minnas att det tog tre veckor att få ner båda Gekiganger-avsnitten som var på 60 MB vardera. Inte ens ADV verkar heller bry sig, och det säger en hel del.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nana är på ep 6 av förmodligen hur många som hellst med tanke på hur segt det går framåt...

Sen fattar jag inte hur du kan glömma en av dom få serier på senare år som faktiskt är BRA på riktigt.

Melancholy of Haruhi Suzumiya som är på ep 6 också

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt sju faktiskt.

Det är rätt meningslöst att lista hur långt alla serier har gått eftersom det uppskattningsvist rör sig om 70-80 stycken och det dessutom ändras varje vecka. Då är det bättre att någon med för mycket fritid snickrar ihop ett script i php. Vissa serier har inte heller bekräftad längd då de annonseras ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nana är på ep 6 av förmodligen hur många som hellst med tanke på hur segt det går framåt...

Sen fattar jag inte hur du kan glömma en av dom få serier på senare år som faktiskt är BRA på riktigt.

Omgz har jag glömt av att skriva upp den, är också en dom jag ser fram emot mycket!

Hade visst glömt att skriva upp School Rumble Ni Gakki med som jag till och med har i min sign att jag längtar till den är klar -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter