Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime Figurer och verkliga livet :)


Xenomorpz
 Share

Rekommenderade inlägg

Vet inte om jag bör hänga med här på tråden eller inte men det orkar jag inte ha koll på..

 

Men jag förövrigt tycker inte att ett förhållande då ska bygga på ett gemensamt intresse, då iallafall anime/manga.

Det är något underbart man ska dela med vänner av båda könen, man får mer tid till det intresset utan att annat snusk och romantik ska stå ivägen..

Dock så är det ju något extremt roligt om båda parterna i ett förhållande tycker om detta som man kan spendera lite tid åt emellanåt, men som Otakus man är så ska det inte gå ut över äktenskapet..

 

Yes, där fick jag min mening slarvigt sagd :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sant så.Men å andra sidan,en perfekt romans för mig är endå nått som innehåller diverse bråk samt munhuggning det stärker förhållandet och man försonas i slutet.Så för mig är det dom perfekta taggarna verkliga.

 

Det var inte det som var frågan. Frågan var snarare om man inte blir för kräsen av att se perfektionen on parade så som den presenteras i animéer. Det är inte bara det att vissa fiktiva figurer är perfektionen själv, till och med deras personlighetsdefekter är perfekt utmejslade. Och förhållandena på ha sina skavanker, men skavankerna är perfekt polerade. Se bara på psykvraken i Pojk- och flickvänsstatus (Kareshi kanojo no jijou). Maken till perfekt utmejslade psykvrak får man leta efter. Underbart välplacerade barndomstrauman för att romansen skall bli perfekt.

 

Poängen är att verkligheten riskeras att kännas fadd i jämförelse. Framförallt tror jag det kan i viss mån stämma när det handlar om bilden av den perfekte pojk- eller flickvännen. Bilden blir slutligen så stark att man till slut, som de så passande nog sjunger i en av öppningslåtarna till One Piece, jagar en ryggtavla som inte liknar någon alls, till en passionerad känsla som är så stark att den skulle väcka morgonsolen till liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...