Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime Figurer och verkliga livet :)


Xenomorpz
 Share

Rekommenderade inlägg

Ere bara jag som borde gå på avgiftning B)

 

Alla har väl önskat att få idealtjejen.

 

Men att träffa nån som liknar en Anime karaktär samt uppför sig liknande man gillar vore ju ens dröm.Men jag antar att det är nästan är en omöjlighet

 

Nån som lyckats ?

 

Jag har en tjej på mitt jobb som har ögon som en samt är lika mysig och trevlig .Nackdelen e att hon e upptagen men vi är mer lr mindre själsligt

med varandra. Dvs hade hon inte haft honom så vore vi mer lr mindre tesammans samt att det är en hel del kännslor inblandade när vi umgås.Dock ere det vid gränsen går för otrohet går.Och det stööööööör mig :/

 

jaja man vet ju aldrig

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dr Gafvert säger:

 

Följ ditt hjärta, i kärlek och inkomstdeklarering är allt tillåtet.

Eller så väntar du helt enkelt tills de bryter, "den som väntar på nåt gott"

 

 

Jag tror att det måste vara nån asian som cosplay:ar som skulle kunna vara något likt en anime tjej. Eller så har japanerna utvecklat en lins som man fäster på ögat och allt rendreras i sin favorit tecknares stil, det skulle vara nåt det.

 

Hurvida hur hon uppför sig som en så ..... ummm ja de uppförsig som normala människor med lite extrema personligheter men en tjej som är "into" anime tror jag skulle slänga ur sig kawaii och andra saker är ju ett stort PLUS.

 

*Kawaii!*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Anime är enbart en förvrängd bild av verkligheten. Du har sett för mycket helt enkelt. Jag drabbas också av sådana där upplevelser ibland... kanske det avtar när jag blir äldre...

 

Klart det är en förvrängd bild.Men frågan var ju ifall det finns folk ute som har vissa liknande drag.Att springa på Lacus Clyne från GD som ex ute är ju ingen större risk :) Så pass mkt verklighetsuppfattning har jag.. *än*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, Lax är en riktig pingla.

 

Ibland undrar jag om animé är destruktivt på romantik- och förhållandefronten. Alla dessa overkligt perfekta romanser som framställs i kombination med den stilistiska tecknarstilen som gör att alla tjejer ser oändligt söta ut får nästan hjärnan att ruttna bort och göra var och varannan hur kräsen som helst. Som tur är har nog de flesta lite distans till saken ifråga, men för de värsta nördarna kan det nog skapa problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att ni har förlorat mig på upploppet nu, killar... För jag förstår inte riktigt vad det är vi dryftar.

 

Att ha en flickvän som är som en anime-figur? Eller tycker om anime? Eller romantik i största allmänhet?

 

Utan att ha en susning om vad jag ger mig in i, fattar jag med bravur tengentbordet och häver ur mig mer än jag borde.

 

Anime är mysigt. Ibland.

Flickor är mysiga. Ibland.

Samband? Jupp. Men svagt.

 

Det låter på flera av er som att det rör sig om ömsesidigt uteslutande motpoler många gånger. Har jag förstått det rätt? Eller är det så att det är så extrasvårt att hitta en riktig anime-flicka för att de bor i en annan del av världen?

 

Själv sparar jag mig till den där söta japanskan jag har i bakhuvudet. Mina enda krav på min framtida hustru är att hon är söt och kan laga sashimi.

Manschauvinistiskt? Jo. Men jag är inte bättre än så. Jag kan inte laga sashimi själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv vill jag ha tillbaka Anna. Hon.. huhuhuhuhuhuh.....

 

 

Arghu. Det har rätt Nonemo.. Jag förstår inte heller alla kopplingar i tråden. Den gör mig nostalgisk... Och deppresiv. Jag tror jag skall se lite Anime och sova nu. MVG på matte B skall det vara...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att ni har förlorat mig på upploppet nu, killar... För jag förstår inte riktigt vad det är vi dryftar.

 

Jag tror grundinlägget var en fråga om huruvida den där idealflickan/pojken som ofta presenteras i animé är en mental hälsovåda eftersom den har så lite med verkligheten att göra.

 

Relaterat till den gamla tråden "varför har inga otaku en flickvän?". Vilket inte riktigt stämmer längre då animé har blivit var mans egendom, så att även de flickdragande coola grabbarna glor på animé. Andra bullar var det på den tiden då animé var för insnöade nördar. Då kunde man mala på i tusen år om varför det täcka könet flydde som gråsuggor så fort det kom en animétittande individ i närheten.

 

Numer berör det bara den mest ingrodda delen av animékulten. Tyvärr. Vilket gör att de ingrodda nördarna bara blir allt ensammare. Förut hade de i alla fall andra flickvänslösa individer att skratta och gråta med, men nu finns inte ens det privilegiet kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sa ju att jag behövde avgiftning B) .

 

Nejdå så illa ere faktiskt inte.Men som du sa Nonemo, så tror jag det finns bra mkt mer flickor som är intresserade av Anime utanför sverige.*om jag förstog dig rätt nu?!* eftersom det inte är direkt marknadsfört i sverige.Så min slutsats blir nog att fly till Japan :)

 

För övrigt köp en Japansk Kokbok och överaska henne ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ahh, otakuns olidliga ensamhet. Det är nästan poetiskt.

 

Schablonen av den unge mannen som söker sig till anime eller annan "drömvärld" (såsom kanske rollspelande, lajvande, tv-spel etc) istf att "ge sig ut och möta världen". Så vedertagen. Och så flottig.

 

Finns det inte en slags upphöjd tragik i att sälla sig till dem som vänt den vanliga världen ryggen, som funnit ett broderskap som uppfyller tomrummet i deras sinnen? (eller kanske hjärtan. Tomma i huvudet är de sällan) Otakusarnas (förslag på svensk böjning, någon?) tillvaro påminner inte så litet om de medeltida klostren.

 

Att säga att man blivit "skadad" av anime och därmed har höjt ribban för vanliga förhållanden låter konstigt. Med det rika material av underliga platser och situationer, pojkar och flickor i alla upptänkliga kombinationer, måste ju snarare ens inlevelseförmåga som människa öka något oerhört! Och med stor inlevelseförmåga blir inte de "vanliga svenska tjejerna" särskilt vanliga längre, utan minst lika fängslande som någon animegestalt.

 

Så, den som upplever att relationslivet tryter bör genast gå i relationsträning i anime-skolan! Alla vägar bär till Rom!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag finner relationer genom att leta efter likasinnade personer med hjälp av Internet. Däremot påverkar detta mig negativt i mina relationer till "normala" människor då jag tycker att allt de pratar om är så förbannat jävla ointressant! Jag känner dessutom mindre lust att berätta om mitt intresse då jag uppfattar mig själv dålig på att introducera nya ting. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"normala" människor då jag tycker att allt de pratar om är så förbannat jävla ointressant! Jag känner dessutom mindre lust att berätta om mitt intresse då jag uppfattar mig själv dålig på att introducera nya ting. :(

 

Personligen har jag inga problem att träffa tjejer snarare tvärt om.Men jag tycker dom flesta är så tråkiga oxså som du sa för det finns oftas inga som har samma intresse som än själv iomed att man slagit in på en annorlunda väg som är ovanlig i detta land.Om bara sverige hade introducerat Mangan & Animen så hade det vuxit ganska enormt.Dom flesta jag nämner till att jag tittar på anime/manga säger "åh du kollar på manga" Vilket man först får förklara att Anime är allt som e Animerat och mangan är Comics det man läser som en vanlig serietidning . Sen har dom förknippat det med Hentai och ecchi så all Anime & Manga = Porr igenligt dom.Helt Snevriden bild så det är ifos inte konstigt att dom flesta kollar snett på en när man säger det, och tycker man är dum i huvudet.

 

Tänk om man skulle ta å blanda in lite Anime i barnprogramen

så vore det guld.Dels för att man själv kan titta :) För när jag var 8-9 år & såg jag Nausicaa of the valley of the wind för första gången, och det är bra länge sedan så vet att jag bara älskade den filmen för jag var helt såld.

 

Numera pumpar Usa ut tonvis med tråkiga Disneyfilmer .Tidigare var det bra men nu saknar det mesta stories eller bygger på samma koncept vilket börjar kännas tjatigt.Allt är så Usa baserat.

 

Och sverige som säger att vi är så mångkulturella och ska släppa in olika kulturer, varför inte börja med Animen & Mangan? :)

 

Nog om det ! Tror jag kom lite offtopic.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att säga att man blivit "skadad" av anime och därmed har höjt ribban för vanliga förhållanden låter konstigt. Med det rika material av underliga platser och situationer, pojkar och flickor i alla upptänkliga kombinationer, måste ju snarare ens inlevelseförmåga som människa öka något oerhört!

 

Problemet som föreslogs är att man kan bli avtrubbad av att det ofta är så perfekt framställt i animé. Till och med problemen de har är ju perfekta.

 

Men som du säger handlar det nog mest om en inställning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

läste va ni har skrivit och blev nästan tvungen att skriva jag med. :)

att hitta folk som har anime och manga som intresse finns. (kolla här på sidan bara) men folk håller ofta tyst om det för, om älder tittar på "teknat" så är det en tönt varning.. (tycker att det är löjligt!) sen det där om att visa mera anime på morgonen vore ju jätte bra ju! för då har man ju något att göra när man vaknar tidigt på morgonen.. fast Pokémon och digimon visas så är ju det (meste digimon) för mycket yngre.. enligt min mening.. sen har vi ju att Sailor moon har/visas på tv i många år.. och där är det igen.. Sailor moon klassas som något för små barn.. men igentligen så är ju den serien gjord för tonårignar. så det blev lite fel tycker jag genom att visa den för små barn..

sen att hitta en tjej (för er del) som är som en anime-tjej.

det beror ju helt på vilken av alla tjejer i anime världen ni ltar efter.

kolla Miaka i fushigi yuugi, hon tänker nästan inte på något annat än mat.

men jag letar efter en anime-kille, men samma där. alla är olika.

så alla är ju lite anime för alla är olika och det är anime-karaktärerna oxå...

 

eller har jag helt fel nu??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

eller har jag helt fel nu??

 

Nej, men delvis. Ta Miaka som exempel, och bedöm hur oändligt perfekt och superromantisk hennes romans med Tamahome är. Är det en sådan perfekt romans man är ute efter får man nog leta länge. Och när man bara blivit matad med sådana romanser händer det att man blir lite avtrubbad. Animévärlden har inte plats för den där sortens tradiga misslyckade förhållanden som verkligheten lider av. Det är mest rosor hela vägen runt, och är det inte det, utan fullt av taggar, är till och med taggarna perfekta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo, men det är ju klart! men sådana romanser finns ju knappt bara för att

vi människor inte kan nöja oss med bara sån romans.

kolla på Miaka och Tamahome, dom gör ju vad som helst för att vara med varandra. visst, det skulle vi säkert oxå göra. (om vi nu hade superkrafter och spöa skiten ur våra fiender för sedan gå iväg hand i hand med våran älskade) visst kan man bli avtrubbad av sådan kärlek.

men jag skulle göra nästan vad som hälst för att ha sådan romans som dom två har.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

visst kan man bli avtrubbad av sådan kärlek.

men jag skulle göra nästan vad som hälst för att ha sådan romans som dom två har.

 

Nu har jag inte sett serie i fråga, men jag tror nog att de flesta människor vill ha perfekt kärlek... Vad som nu är perfekt vet jag inte, eftersom det kan defineras på olika sätt beroende på vad det är för person man frågar. Men om du tycker att deras förhållande är perfekt och du skulle göra vad som helst för att få ha ett sådant förhållande, så kommer du, som sagt, få leta länge.

Du må då också vara avtrubbad till max va :D j/k

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

eller har jag helt fel nu??

 

Animévärlden har inte plats för den där sortens tradiga misslyckade förhållanden som verkligheten lider av. Det är mest rosor hela vägen runt, och är det inte det, utan fullt av taggar, är till och med taggarna perfekta.

 

Sant så.Men å andra sidan,en perfekt romans för mig är endå nått

som innehåller diverse bråk samt munhuggning det stärker förhållandet och man försonas i slutet.Så för mig är det dom perfekta taggarna verkliga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sant så.Men å andra sidan,en perfekt romans för mig är endå nått

som innehåller diverse bråk samt munhuggning det stärker förhållandet och man försonas i slutet.Så för mig är det dom perfekta taggarna verkliga.

 

Det var istort sett det jag ville komma fram till i mitt föregående inlägg. Jag menar den perfekta romanser ser olika ut för olika personer i vilket fall som helst. Det finns dock vissa saker i ett förhållande man kan säga att alla strävar efter, men hur vägarna ser ut dit, är självklart olika T_T

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...