Hoppa till innehåll
Anime.se

Wii vs. PS3


trIIger
 Share

Wii vs. PS3  

7 medlemmar har röstat

  1. 1. Wii vs. PS3

    • Wii
      2
    • PS3
      3
    • Inget
      2


Rekommenderade inlägg

Hej allihopa. Tråden handlar om Wii vs. PS3 som alla förstår.

 

Jag tycker att Wii kommer klassa ps3.

 

Anledning:

 

1.Microsoft hadde liknande funktion i en pc kontroll som ps3:ans för 6 års sen och den floppa.

 

2.Om man väl har köpt ett ps3 får man inte sälja det igen för sony ska göra det olagligt.

 

3.Den fantastiska kontrollen Wii har.

 

4.Ps3:s lineup vid starten är fruktansvärt dålig medans Wii har 3-4 roliga spel.

 

5.Virtual Consol kommer äga om dom släpper klassiker som: Punch Out,Final Fantasy mm.

 

6. ps3 kommer kosta som en Wii och ett 360 tillsammans.

 

7. Jag har aldrig tyckt om Dual Shock 2 så varför skulle jag gilla 3:an

 

det var allt. Vad tycker ni???

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kanske bättre att använda en befintlig tråd?

här?

 

EDIT: länka till fel, här är tråden eller en liknande iaf. båda iofs rätt gamla märkte jag, men tycker alla tre konsolerna ska vara med i omröstningen om man ska ha en demokratiskt rättvis röstning så att säga.

 

och min åsikt i detta, står mellan wiis, betydligt mindre smärtsamma besök i plånboken, och playstation 3s kvalité. Jag har varit trogen psare ett bra tag nu, men priset är rätt chockerande imo. så får se vill veta mer om release å så först. sen att man kan använa gcs kontroller till wii är definitivt ett stort plus. men min röst spar jag tillsvidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Röstar på PS3 eftersom den har ett betydligt bättre spelutbud, tror det kommer vara det viktigaste tillslut allafall. Det är allafall det som skulle vara det viktigaste för min del om jag skulle köpa nån konsoll.

 

Tror det kommer bli någonting såhär.

Japan: PS3

Europa: Wii/PS3

USA: Wii/PS3

 

Med andra ord så kommer Wii och Playstation 3 vara ganska jämna i Europa och USA, men PS3 kommer ta hem Japan som är den viktigaste marknaden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo jag tror nog också att PS3 kommer få bättre spelutbud, men om jag ska köpa någon så blir det nog ändå en Wii. Synd på alla rpg som troligtvis kommer till PS och inte till Wii. Men jag får se, vore ju kul med en PS3:a eftersom jag inte haft någon PS2:a och då skulle kunna spela dem spelen. Men Wii har ju samtidigt alla gamla spel o det väger upp rejält (fast det beror på prislappen).

Till slut blir det nog prislapparna som avgör vad köpen blir för mig, tyvärr brukar jag vara lite snål.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share

×
×
  • Skapa nytt...