Hoppa till innehåll
Anime.se

Joker


Rama
 Share

Rekommenderade inlägg

Det är en bild som jag gjorde idag när jag fick ett infall.

 

joker.jpg

 

He is the Joker!

 

Jag kom av mig mitt i, det är därför halva han saknas. Det skulle finnas en massa kort som flög omkring och sprutade ur ärmarna på honom också, men som sagt kom jag av mig.

 

Sen fick jag en idé.

 

Skulle nån vilja vara med och göra en kortlek? Med teckningar av alla klädda kort, och om det finns intresse så att det räcker, hela kortleken.

 

Är det någon annan som tycker att det vore skoj?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har tecknat vidare på honom, så han ser ut så här nu.

 

Cardcarnival.jpg

 

Han har fått sin arm och sina kort, men det blev itne spelkort som jag hade tänkt mig.

Sen så scannade jag in den senare hemma och inte i skolan, och skärpan blev bra mycket bättre upptäckte jag.

 

Jag tar gärna emot kritik på den senare. Jag vet att hans vänstra hand är bättre gjord än hans högra, men jag var trött när jag gjorde den högra och hade bättre pennor till den vänstra.

 

 

Jag funderar på att börja i Void med honom istället, han kunde bli kul att rita.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, av någon anledning blev händerna väldigt bra väldigt lätt.

 

Jag snickrar på en bakgrundshistoria till honom, ska teckna lite mer på den teckningen här och kanske en till.

 

En sak som ni kanske inte har lagt märke till trots att ni tittat extra på händerna är att de har olika färg, och hans ansikte har inte heller någon av de båda händernas nyans.

 

Hmmm? B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Korten är en viktig del av hans karaktär, jag kommer att använda korten rätt mycket om det hela blir av. Jag kommer att få teckna kort till jag spyr.:S

 

Det var meningen att han skulle ha olika färg på händerna, men det hör delvis till handlingen, så jag berättar inget mer just nu, för den är inte helt klar den heller. ;)

 

Vad jag kan avslöja är att han heter Leonard, är officielt 23 år gammal och har ett förflutet inom underhållningsbranchen, närmare bestämt varietén. Resten är fortfarande lite luddigt.

 

Jag kom just på att jag måste lära mig färglägga innan jag skickar in designsheet uh ohhh. :surprised:

 

Här är en till av honom i en annan posé.

 

Noah.jpg

 

Det kommer mer kort också. Det syns inte än, men han håller på med mer skumma korttrick i den här bilden.

 

Den är ju inte heller färdig, men jag ville ha lite mer överblivk av hur han kommer att se ut innan jag bestämmer mig för att genomföra det här.

 

Jag ska nog rita klart båda bilderna, men inte inatt, då blir det bara dåligt.

 

Att rita händer har gått bättre och bättre sen jag började använda HB istället för H för ett tag sedan. Det går lättare att göra resten också, för den delen, och man har inte sönder papperet lika fort. Det är ett stort pluss. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wow, såsom det ser ut nu så kan jag väl säga att jag har höga förväntingar på de färdiga resultaten =) Ser riktigt, riktigt bra ut! Och jag älskar verkligen temat med joker ^-^

Hans ansikte är underbart btw =)

Keep it up som man brukar säga!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack så mycket.

 

Jag ska nog ge honom lite mer alldagliga kläder, om än med joker/trollkarls inspiration, men om jag inte skär ner lite på

utsmyckningarna så kommer jag inte bli klar med en enda sida till deadline i Void. XD

 

Jag ska ta och färglägga de här när jag är klar med dem, så att jag har färgmönstret.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...