Hoppa till innehåll
Anime.se

Mitsuki oC~


Nille
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 114
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Snyggt! =D tuffa kläder! dock tycker jag at benen kanske är lite lite korta men det kan ju vara en stil sak vad man tycker själv =)

 

Åhh, danke! 8D Blev ganska nöjd med kläderna faktiskt x'3 förutom fluffarna vid händerna som inte passade in riktigt imo. Tack iaf ^^

Benen har du säkert rätt i, märker det nu när jag kollar också DX Och nej, jag vill inte att det ska vara så, mitt absoluta mål är ju att kunna göra så korrekt anatomi som möjligt, vilket troligen kommer ta en evighet eftersom jag inte kollar några kurser eller så, går mest på känn.

Tack igen ^^

 

Och btw, uppdatering~

 

vinter2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så jävla mycket bättre med uppdateringen. Den andra såg.... Um... Bara skum ut. xD

 

Det mesta som jag tyckte såg lite skumt ut är struntsaker som inte behövs nämnas. Det är sådant man fixar med tiden. ;)

 

Det enda som jag skulle vilja att du testade på vore en mindre statisk pose. Det är mycket lättare att få det att se fel ut om man ska göra en referenspose framifrån då mycket måste vara symmetrisk. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så jävla mycket bättre med uppdateringen. Den andra såg.... Um... Bara skum ut. xD

 

Det mesta som jag tyckte såg lite skumt ut är struntsaker som inte behövs nämnas. Det är sådant man fixar med tiden. ;)

 

Det enda som jag skulle vilja att du testade på vore en mindre statisk pose. Det är mycket lättare att få det att se fel ut om man ska göra en referenspose framifrån då mycket måste vara symmetrisk. :)

 

Åh, tack! 8D <3

Heh, jag MÅSTE börja göra andra poser, jag vill det, men det blir aldrig av ;_; Ok, nästa gång jag ritar en bild, som blir snart, det brinner i fingarna ^^ så ska det bli en annan pose, helst vill jag göra nått dynamiskt, hur nu det kommer gå D: Nu har jag officiellt lovat det och...då ska jag fan göra't också.

Tack, tack igen ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaduuuuu, hon ser jättesöt ut ;D MEn det finns en grej som stör mig! Hennes bröst!, ärligt jag vet inte om de ska verkligen se ut så, har letat efter om det verkligen finns någon som har typ såna "pressade bröst" som bilden har och fann inga, vet ej, måste kolla närmare. En sak till hennes axlar, det ser ut som en planka från den ena till den andra, ingen har så platta, fast den andra, hon med ryggen där ser den helt ok ut, där ser den bra ut xD

 

kolla gärna dessa två bilder så kanske du fattar

 

http://img109.imageshack.us/img109/9225/5771511614413881xa2.jpg

 

http://img109.imageshack.us/img109/738/270011453701332nb7.jpg

 

Hittade inga bra bilder tyvärr, fast du kan hitta mer från den här sidan, http://www.shutterstock.com själv använder jag den ;D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaduuuuu, hon ser jättesöt ut ;D MEn det finns en grej som stör mig! Hennes bröst!, ärligt jag vet inte om de ska verkligen se ut så, har letat efter om det verkligen finns någon som har typ såna "pressade bröst" som bilden har och fann inga, vet ej, måste kolla närmare. En sak till hennes axlar, det ser ut som en planka från den ena till den andra, ingen har så platta, fast den andra, hon med ryggen där ser den helt ok ut, där ser den bra ut xD

 

kolla gärna dessa två bilder så kanske du fattar

 

http://img109.imageshack.us/img109/9225/5771511614413881xa2.jpg

 

http://img109.imageshack.us/img109/738/270011453701332nb7.jpg

 

Hittade inga bra bilder tyvärr, fast du kan hitta mer från den här sidan, http://www.shutterstock.com själv använder jag den ;D

 

Tack så mycket : D Tja, denna bild håller jag faktiskt på och ändrar efter eran kritik istället för att bara ha det i åtanke till nästa bild. ^^ Så, försöker fixa till axlarna, går inte helt lätt, ristat i pappret med mera.

Och brösten har jag fixat lite. iaf så att de inte krockar med varandra längre XDX Dock så kan de fortfarande vara lite skumma.

Dessutom har hon fått något bredare höfter, skannar in sen.~

Tack för tipset till sidan btw, kommer användas, har så pass mycket problem med axlar och hals så det lär behövas ^^

Tack igen =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Super snyggt! tycker att färgläggningen var helt ok bara det att de kunnde fyllas i bättre där de ska vara svart ja ser små vita saker. serie rutorna är fina fast alla rutorna är från samma vinkel typ och alla slutar typ vid bröstet på personerna. tänk på att variera rutorna så att man ser från olika vinklar uppifrån och nerifrån osv. =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Super snyggt! tycker att färgläggningen var helt ok bara det att de kunnde fyllas i bättre där de ska vara svart ja ser små vita saker. serie rutorna är fina fast alla rutorna är från samma vinkel typ och alla slutar typ vid bröstet på personerna. tänk på att variera rutorna så att man ser från olika vinklar uppifrån och nerifrån osv. =D

 

Åh, tackar tackar 8D

Det med den svarta pennan beror nog mestadels på att jag använde en vanlig tusch eller vad man ska säga, inte lika "flytande" som markers, var tvungen att måla flera lager innan det ens såg dugligt ut, typ ;p

Och ja...jag vet XDX Trista perspektiv (det med att man bara såg från midjan och uppåt tänkte jag faktiskt inte på dock, så det ska jag ha i åtanke, tack ^^) och brist på bakgrund.

Saker som jag måste träna mer på istället för att undvika antar jag : )

Tack igen! ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oooh! Jag gillar verkligen sida två! :3 Mina favorit "rutor" är den tredje rutan, med chibi vampyren (det var vampyr, väl? Mitt bertiga minne strikes again.), och den sista. :'3

Dock så kanske det är lite svårt att se vad som händer i sista rutan, men tycker den är snygg iaf. :)

En sak som jag tycker du ska använda lite oftare är bakgrunder, men det har ju redan sagts så... XD;

Aja, skitsnyggt änsålänge iaf. Längtar efter uppdatering.~

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oooh! Jag gillar verkligen sida två! :3 Mina favorit "rutor" är den tredje rutan, med chibi vampyren (det var vampyr, väl? Mitt bertiga minne strikes again.), och den sista. :'3

Dock så kanske det är lite svårt att se vad som händer i sista rutan, men tycker den är snygg iaf. ^_^

En sak som jag tycker du ska använda lite oftare är bakgrunder, men det har ju redan sagts så... XD;

Aja, skitsnyggt änsålänge iaf. Längtar efter uppdatering.~

 

Åh, tack : D

Japp, det är en vampyr det där x'3, båda pöjkarna är vampyrer.

Hohum, vill använda bakgrunder men svååårt D: får träna. Och på perspektiv...och drama etc. DX

Iaf, tack tack 8DD <3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En grej att tänka på är att minska utrymmet mellan rutorna lite. Som det är nu blir det lite för mycket mycket död vit yta på sidorna.

Rutorna ska väll hälst inte luta hit och dit heller (om det inte är sån action på gång så rutan rycks med i händelserna såklart, som tex i sista rutan ;) )

 

Planera sidorna i förväg och rita upp alla rutor innan du börjar rita innehållet.

 

Fortsätt öva! I sense great potential in you young Jedi :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En grej att tänka på är att minska utrymmet mellan rutorna lite. Som det är nu blir det lite för mycket mycket död vit yta på sidorna.

Rutorna ska väll hälst inte luta hit och dit heller (om det inte är sån action på gång så rutan rycks med i händelserna såklart, som tex i sista rutan :wink: )

 

Planera sidorna i förväg och rita upp alla rutor innan du börjar rita innehållet.

 

Fortsätt öva! I sense great potential in you young Jedi ^_^

 

Ok, jo det stämmer. O: Det ÄR mycket vitt utrymme mellan rutorna ^^; Och...rutorna blev helt misslyckade, kanske ska använda linjal i fortsättningen trots allt D: Använde bara linjal för att fylla i de uppskissade rutorna, som jag alltså gjort utan mått, därav ojämnheter och sneda och...ja.

Har inte heller planerat så mycket innan..alls XDX bara ruta efter ruta så att säga. Ska tänka på det med tills nästa sida ^^.

Ska fortsätta öva, tack så mycket =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nice! sida 2 var ricktigt läcker asså. =) ja tycker facktiskt att det var ok med bakgrunds bilder på sida 2 behövs ju inte mer. : ) det viktigaste e ju att man ser miljön som dom är i innan en ny händelse börjar lr hur man ska förklara XD rutorna kunnde nog gjorts bättre som ser lite slarviga ut =P annars var bilderna snygga! gillade också att du fick med så mkt svart i rutorna de blir alltid snyggare då = )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nice! sida 2 var ricktigt läcker asså. =) ja tycker facktiskt att det var ok med bakgrunds bilder på sida 2 behövs ju inte mer. : ) det viktigaste e ju att man ser miljön som dom är i innan en ny händelse börjar lr hur man ska förklara XD rutorna kunnde nog gjorts bättre som ser lite slarviga ut =P annars var bilderna snygga! gillade också att du fick med så mkt svart i rutorna de blir alltid snyggare då = )

 

Tack 8) Åh, jasså? Tack! ja, du kanske har rätt : )

Jo, ja, rutorna blev lite slarviga som sagt ^^; Heh, får skärpa till mig tills sida tre på den biten ;P

:3 Jag tycker också att det blir snyggare när man har en del svarta ytor med ^^

Åter tack ^^ Alltid så uppmuntrande med kommentarer. : )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Nicigt! ;D gillar färgläggningen. På den första bilden så tycker jag att det är nått fel med handen :S tumen är jätte kort typ. och på andra bilden så är det typ streck på byxan runt hennes hmm kön (vet inte vad jag annars skulle använda för ord) o för att dom strecken e där så ser det ut som att det är nått som ligger innanför byxan typ :P aja : D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack så mycket =D

Japp, på första bilden så blev handen väldigt konstig D: Tummen blev kort och jag fick inte till vinkeln jag ville ha.

Ang. andra bilden x'33 Jo, jag vet, Sanderas teori är att det är en transa. Hm. Jag vet ärligt inte vad jag tänkte på när jag gjorde de strecken X/

Roligt att du gillar färgläggningen förresten ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...