Hoppa till innehåll
Anime.se

Mitsuki oC~


Nille
 Share

Rekommenderade inlägg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 114
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Jag dras dirrekt till ögonen, som jag tycker är jättebra gjorda.

Vad som däremot stör mig är att hennes högra ögas hornhinna och pupill slutar tvärt i ett rakt streck.

 

Eftersom du bara använde en 0.7 penna så antar jag att du har fyllt i med blyers, det verkar så i alla fall. Du skulle vinna mycket på att fylla i med bläck istället, för det ger ett mer rent utseende och det tror jag skulle höja bildkvalitén.

 

När jag tar fram min maniska tittlupp märker jag också att du verkar lite skakig på handen, mest synligt vid högra kinden.

 

 

Om du vill veta vad jag tycker att du ska träna extra på så är det hår, eftersom du verkar bra på ögon och resten av ansiktets delar. Det vore kanske för öronen som man inte kan bedömma i den här bilden.

 

Hoppas att du tar det som konstruktiv kritik, det skrevs nämligen som sådan.

 

Jag är inte heller någon vidare kritiker, men jag tror ibland att jag är det, så ta inte till dig om jag bara är elak.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inte så mycket att halsen är för kort som du skrev, den är istället alldeles för tjock för en tjej. Musklerna/senorna på halsen borde inte haller vara så markerade. Om hon inte är bodybuilder då såklart;)

Hakan ser också lite för stor och manlig ut.

 

Annars ser det rätt bra ut. Ögonen är jättefina. Snygga blänk och skuggningar i dom och ögonfransarna är skitbra gjorda.

Håret ser kanske lite platt ut men formerna funkar bra.

Vore kul att se hur du ritar resten av kroppen.

 

En sista grej: antar att du inte ritade bilden så här stor. Ett tips är att förminska den till den storlek den hade på pappret eller något mindre. Som den är nu syns alla små misstag och ojämnheter i linjerna^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pixelgamer: Jo, tyckte också att håret blev platt, och det kunde jag inte fixa till utan att ta några risker och jag var så nöjd med denna att jag fegade ur där O: Bra att jag lyckades med ögonen iaf ^-^ Tack så jättemycket =)

 

Rama: Jo, vet faktist inte riktigt varför jag avslutade hennes högra öga sådär tvärt :/ Ska defenitivt tänka på det nästa gång ^-^

Brukar vanligtvis inka mina bilder men hoppade över det denna gång, var för trött för att göra det då :) Som den latmask man är.

Jag var nog lite skakig på handen som du säger men det kan även bero på att jag råkade skära sönder linjen lite granna när jag suddade i datorn.

Ska träna på hår, lovar =) Mwaha, jag gömde örat lite grann, tro mig, öron är inte min grej xO

Tack så mycket för din kommentar ^-^ Blev jätteglad, bra med konstruktiv kritik. Ska tänka på det du skrev. Tack igen!^^

 

PsychoCaptain: Jo, halsen kanske blev för fet O: Har märkt flera gånger på senaste tiden att jag gör för tjocka halsar på tjejer >.< Ska inte markera senorna lika mycket nästa gång ^^ Men nu kan vi ju säga att hon är en bodybuilder ;D hrm,hrm.

Vad glad jag blir för att du gillar ögonen =D Tackar! Håret blev som sagt aningen platt :/ Får ta och träna på den biten :)

Kommer nog att posta upp hela kroppar när jag har gjort några, vill inte posta upp gamla bilder O: är dock rätt så dålig på anatomi.

Bilden var ganska mycket mindre men sanningen att säga så kan jag inte så mycket om att förminska/förstora XO Så teknisk är jag XO

Tack så otroligt mycket för kommentaren, du anar inte hur glad du gör en männsika här på jorden =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

proportionerna på ansiktet igemfört med själva huvudet är lite fucked up men och som pshyco sa hon är lite manlig. enligt mig är det nått av det svåraste som finns att måla tjejer. studera lite "vuxentidningar" lr nått. skit fin bild asså .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

trIIger: Det har du helt rätt i ^-^ Hela ansiktet blev lixom för smått :/ Därav den där super stora hakan >.< Ögonen blev också för små, jag gillar när tjejernas ögon nästan är för stora i manga. Vilket man inte kan säga om dessa >.<

Tack så jätte, jätte mycket ^^

 

Ni vet inte hur glad jag blir av det här =3 Ska komma ihåg allt ni skrivit till kommande bilder ^__^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mustela: Tack =D Jag kan verkligen inte alls mycket om anatomi och allt det där viktiga O: Jag har mest suttit och bara tecknat i mitt liv utan några direkta kurser eller så, så rent tekniskt sett så är jag inge vidare bra alls.

Så du har rätt i att jag måste träna på det ^-^ Får ta tag i mig själv snart.

Tack igen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ger tips eftersom alla andra gett kritik. ;)

 

Många nybörjare startar med att göra fina linjer på en gång. Gör inte det. Börja med att göra en grov skiss, sudden existerar inte alltför mycket i detta stadie. Skissa på tills du kan se en bra bild i "helhet". Sedan när du har sett till att proportionerna är bra i dina ögon så suddar du bort allt. (oftast ser man vad man ritat innan eller så suddar man inte för hårt helt enkelt) Om du är riktigt lätt på handen eller säker i skisstadiet så behöver du aldrig sudda bort "skissen". Sedan är det bara att fylla i med riktigt fina linjer. Observera att sudden är minst lika viktig när man gör lineart, eller bilder i allmänhet för den delen, som pennan.

 

Så kort så ger jag dig dessa tips;

1. Skissa ut bilden snabbt. Du kan göra en miniatyr först i ett hörn, fungerar för en del. ;P

2. Stödlinjer är helbra i skisstadiet om man är dålig på proportioner.

3. Sudden är minst lika viktig som pennan när man gör bilder, använd den på finurliga sätt.

4. Tryck aldrig när du ritar! Även om du ska göra skarpa linjer så ska du inte trycka. Rita samma linje flera gånger istället. Saken är den att du ristar i papperet om du trycker och om du skulle ångra dig och sudda så skulle du få "ghost lines", alltså spår i papperet som syns efter man suddat.

 

Finns säkert en massa fler saker som jag skulle kunna nämna fast det tar nog tutorials upp på nätet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En till sak som jag märkte på bilden: hennes axlar sluttar väldigt mycket. Det ser ut som om hennes axelmuskler/musklerna på sidan av halsen, är jättebiffiga. Hon skulle nog se mindre manlig ut om hon hade en mer tvär vinkel mellan halsen och axlarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Denny: Tack för tipsen =) <3 Min hemska ovana är att jag ständigt trycker så hårt jag bara kan med pennan >.< Doh, ska försöka sluta med det, brukar ofta rista sönder pappret.

Ska försöka tänka på allt du skrev i fortsättningen =) Tack så mycket.

 

Rama: Jag har aldrig varit speciellt bra på hals och nackpartiet >.< Förstår precis vad du menar nu och jag håller med O:

Tack, ännu en sak jag ska (försöka) lägga på minnet =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Antiktet på "Hejhopp!" gjorde du väldigt bra, hon är söt... :D >En sak som dock kan vara bra att tänka på när man inkar, är att dra så långa pennstreck som möjligt, för att slippa att linjerna ser naggade och kantiga ut. Samt att variera tjockleken hjälper också (även om jag suger på det B) )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...