Hoppa till innehåll
Anime.se

Mitsuki oC~


Nille
 Share

Rekommenderade inlägg

Random tjejs vänstra (från betraktarens synvinkel) bröst är alldeles för långt åt höger. Det ser ut att sitta mitt på bröstkorgen. Bröstmuskeln ska sitta fast under axeln.

Vänstra foten ser lite för platt ut oxå. Det är nästan så den verkar peka bakåt istället för frammåt. Detta kan bero på att vänster fot är högre upp än höger, borde nog vara tvärtom.

För att inte vara allt för hård så ser håret alldeles utmärkt ut^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 114
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Random brudens tuttar är off by a mile (inte centrerade)

vänster armen är snäppet för lång (inte överdrivet mkt, but still)

hennes pelvis är lite för högt upp.

skulle vilja säga att du borde skarpa till outlinen på vissa ställen.

och när du har skuggat, har du dragit linjer åt olika håll!

håret ser skapligt ut dock.

ett förslag är att du skaffar en tunnare blyertspenna.

 

//edit// började skriva min post innan PC's var uppe :3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Random tjejs vänstra (från betraktarens synvinkel) bröst är alldeles för långt åt höger. Det ser ut att sitta mitt på bröstkorgen. Bröstmuskeln ska sitta fast under axeln.

Vänstra foten ser lite för platt ut oxå. Det är nästan så den verkar peka bakåt istället för frammåt. Detta kan bero på att vänster fot är högre upp än höger, borde nog vara tvärtom.

 

Japp, kände att bröstet blev...fel på något sätt, men kunde inte sätta fingret på det riktigt, tack så hemskt mycket : D

Och du har helt rätt angående foten, det ser jag nu XD Tack så hemskt mycket!

Det är sånt jag vill höra : D

 

 

För att inte vara allt för hård så ser håret alldeles utmärkt ut^^

 

Man tackar :'3 Jag har noterat liknande luggar hos andra karaktärer som folk har gjort, syftar speciellt på luggen. Har alltid tyckt det ser väldans fint ut så för att vara första försöket blev jag la nöjd : D

Tack igen! : D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Random brudens tuttar är off by a mile (inte centrerade)

vänster armen är snäppet för lång (inte överdrivet mkt, but still)

hennes pelvis är lite för högt upp.

skulle vilja säga att du borde skarpa till outlinen på vissa ställen.

och när du har skuggat, har du dragit linjer åt olika håll!

håret ser skapligt ut dock.

ett förslag är att du skaffar en tunnare blyertspenna.

 

//edit// började skriva min post innan PC's var uppe :3

 

Tack så mycket :'3

Märkt att armen blev för lång, för sent, såklart XD; Brukar fan alltid bli något fucked up med armar och ben (speciellt).

Tja, jag fyllde aldrig i linjerna på den som jag brukar göra med mina blyertsbilder, tror faktiskt jag var så klantig att glömma, eller så slutade lektionen ;D

Usch...skuggning D: Måste vara min absolut sämsta sida, har ALDRIG gjort en bra skuggad bild...

Och angående pennan så har du nog rätt, har smalare pennor hemma, men använde skolans tjocka, trubbiga pennor till denna.

Ska fortsätta träna, tack så mycket för kommentaren :'D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du blir bara bättre och bättre, fortsätt så! Men MEN !!!!!!!!, den första nya bilden, Riko bruden..... hennes fingrar är FÖR tjocka för att vara en smal brud, nästa gång du ritar Rikos fingrar försök göra dem smala (MEN har du bestämt att hon ska ha tjocka fingrar, är det upp till dig, din karaktär, du gör vad du vill, MEN har du bestämt att hon ska se snyggt/vackert ut, så gör som jag skrev ovan, smala fingrar men inte för smala!) . Jag vet inte om hennes fingrar är långa men det avgör DU! SEN HENNES ÖGON! VET EJ, DIN STIL KANSKE? MEN JAG SKA VARA ÄRLIGT, JAG GILLAR INTE SÅNA ÖGON, I HATE THEM! D:, om du kollar själv i spegeln så HAR DU inte så STORA ögon, men det är en stilfråga, några tycker om såna ögon, några inte, gillar du rita såna ögon, fortsätt så, din stil kommer utvecklas så smånigom.

 

Rikus Headshot: Har ingeting att säga, hon ser söt ut. =)

 

av nån anledning älskar jag att teckna Riko och när jag ska göra nån random så blir det fan alltid hon

 

Vet hur det känns, själv när jag ska rita en randomkille så blir det zaffes karaktär zaffe! Man e helt enkelt förälskad! xD

 

 

OCH KRITISERA SJÄLV dina bilder, försök ta reda på vad som är fel med bilden, det är så du blir bättre!! OM du hittar inga, kom till oss så ger vi kritik! =) SAMT studera anatomi (INTE FRÅN ANIMÉANATOMI D:<) , varje dag, rita av från verkligeheten , leta efter stock photos på nakna människor (om du vill studera anatomi),

 

OK, det var allt, Hejz

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du blir bara bättre och bättre, fortsätt så! Men MEN !!!!!!!!, den första nya bilden, Riko bruden..... hennes fingrar är FÖR tjocka för att vara en smal brud, nästa gång du ritar Rikos fingrar försök göra dem smala (MEN har du bestämt att hon ska ha tjocka fingrar, är det upp till dig, din karaktär, du gör vad du vill, MEN har du bestämt att hon ska se snyggt/vackert ut, så gör som jag skrev ovan, smala fingrar men inte för smala!) . Jag vet inte om hennes fingrar är långa men det avgör DU! SEN HENNES ÖGON! VET EJ, DIN STIL KANSKE? MEN JAG SKA VARA ÄRLIGT, JAG GILLAR INTE SÅNA ÖGON, I HATE THEM! D:, om du kollar själv i spegeln så HAR DU inte så STORA ögon, men det är en stilfråga, några tycker om såna ögon, några inte, gillar du rita såna ögon, fortsätt så, din stil kommer utvecklas så smånigom.

 

 

Rikus Headshot: Har ingeting att säga, hon ser söt ut. =)

 

av nån anledning älskar jag att teckna Riko och när jag ska göra nån random så blir det fan alltid hon

 

Vet hur det känns, själv när jag ska rita en randomkille så blir det zaffes karaktär zaffe! Man e helt enkelt förälskad! xD

 

 

OCH KRITISERA SJÄLV dina bilder, försök ta reda på vad som är fel med bilden, det är så du blir bättre!! OM du hittar inga, kom till oss så ger vi kritik! =) SAMT studera anatomi (INTE FRÅN ANIMÉANATOMI D:<) , varje dag, rita av från verkligeheten , leta efter stock photos på nakna människor (om du vill studera anatomi),

 

OK, det var allt, Hejz

 

Tackar! 8D

Jarå minsann, du har allt rätt angående fingrarna D: Och nejs, de ska inte vara tjocka eller så EGENTLIGEN! Skall tänka på~ :3

Och tjao, vad kan jag säga, jag gillar bara sånna ögon :3 smaksak I guess.

 

Och jag har nog faktiskt slutat upp med att studera mina bilder sådär kritiskt som man ska D: Iaf noggrannt. Ska definitivt tänkalitänka på det i fortsättningen 8D

Angående att rita av från verkligheten, jag ska nog försöka blir bättre på det, har lust då och då men det blir aldrig av bara D: Ren lathet som ligger bakom. Har inte ritat av foton heller, har haft lust men latheten slår till igen. MEN NU SKA DET BLI SKÄRPNING.

 

För övrigt så har jag aldrig studerat animéanatomi :'p Har aldrig sett någon animé, bortsett från GNG och GDW som nästan enbart handlar om hundar och björnar så...

 

Tack för den underbara kritiken! 8D Nu fick sig egot en rejäl boost dessutom! <3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm o det är bra nille :) Menade bara att du behöver ju inte klandra ansiktet för det blev japanskt bara därför att originalet inte var det (: (Fast jag kanske missupfatta :P)

 

Jahao, du menade så! : D Och tjao, såhär i efterhand är jag faktiskt rätt nöjd med att ansiktet blev japanskt ^-^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Jag tycker vänstra delen av jackan (från vårat håll) är lite platt, och det känns som tutten är påklistrad. :P

 

handen tycker jag inte känns så fel i sig, kanske därför att armen verkar vara i en liten obekväm position, eller att handen o armen inte passar ihop riktigt, jag brukar nog itne svänga me armarna så långt från kroppen när jag promenerar iaf. (:

 

Annars riktigt fint, jag får rycka mig i kragen nu. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@ Denny: Tro mig, jag har försökt ;D Jag KAN inte, jag...jag är för stark för mitt eget bästa D: men av någon anledning trivs jag bäst med stift iaf, dilemma D:

Tack iaf ^^

 

@Pixelgamer: Du har rätt D: bajs. jag hade rätt mycket problem med det bröstet faktiskt, och ang. jackan, det tänkte jag faktiskt inte på :'O Tack, ska tänka på det nästa gång, om jag kommer ihåg. DX

Ja du, posén ser lite...udda ut nu när du säger det faktiskt XD Jag tror jag hade en anledning från allra första början att hennes arm skulle vara så, om hon skulle ta på sig jackan eller vad det nu kan ha varit, iaf så tappade jag tydligen bort mig på vägen och...ja D:

Tack för kritiken! : D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...