Hoppa till innehåll
Anime.se

Ert största/mest känsloladdade spelögonblick?


Hellis
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

När Zero vaknar upp i Megaman Zero 1. Den härliga musiken som spelas från Megaman X samtidigt som hjälten är tillbaks. Härlig känsla.

 

och...

 

När man spöat sista bossen på Final Fantasy 9 och får se allt som händer efteråt med alla karaktärer hade också en liten impact på mig. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Det är väl förmodligen en av dessa tre tillfällen:

 


  • Final Fantasy IX - Mot slutet när "You're Not Alone" spelas. Zidane flydde från gruppen, om jag kommer ihåg rätt.
     
    Final Fantasy X - "The Spring" och slutet. Suteki da ne = stämningsmusik av högsta grad.
     
    Kingdom Hearts - Början och slutet. Simple And Clean är också jävligt bra stämningsmusik.

 

Den listan bevisar ungefär hur mycket spel/filmer är beroende på bakgrundsmusik. Skulle definitivt inte vara lika rörande eller vackert utan musiken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det största för mig måste vara den gången jag fick min första epic i WoW.

Jag hade skakat konstant i fem minuter innan och varit hypernervös även fast jag visste att jag skulle vinna den ifall den droppades. När den väl droppades och jag fick in den i mitt inventory skrek jag och hoppade runt i rummet som en tok, kunde inte skriva på tangentbordet på ytterligare fem minuter.

Jag tror att det var äkta glädje, gick runt och var glad i flera dagar efteråt och skakade av mig allt ont med "Det gör inget, för jag har en epic". Ahh..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...