Hoppa till innehåll
Anime.se

HDTV-anime


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Räknat på all anime som sänds i HD har du en hel del, men i realiteten så är väldigt mycket hårdvaruuppskalat. Det ser okej ut, men saknar de extra detaljer som HD-upplösningen är menad att erbjuda. Jag skulle rekommendera Ergo Proxy som både är producerad för och sänds i HD. Den fansubbas i 720p H264. Har du bara processorkraft i HTPC:n att avkoda filerna så är det den mest detaljrika HD-anime du kan skaffa just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

TIDE-LINE Blue, AIR, och Ergo Proxy är de jag kommer på nu.

Ja, Air! Air som blev den första(?) animen att släppas på blu-ray. :> Onekligen intressant. De andra, är de serier du kan gå i godo för? (Kvalitet gäller trots allt inte bara det man ser.)

 

Räknat på all anime som sänds i HD har du en hel del, men i realiteten så är väldigt mycket hårdvaruuppskalat. Det ser okej ut, men saknar de extra detaljer som HD-upplösningen är menad att erbjuda.

Ja, vad gäller vanlig anime är det mest skarpa linjer och konturer som är mest påtagliga. Väldigt skönt för ögonen. (Uppskalning av DVD kan väl annars datorn stå för. Har du någon aning om hur det blir och vad som är bästa spelaren/filtret för det?)

 

Jag skulle rekommendera Ergo Proxy som både är producerad för och sänds i HD. Den fansubbas i 720p H264. Har du bara processorkraft i HTPC:n att avkoda filerna så är det den mest detaljrika HD-anime du kan skaffa just nu.

Fast den serien hade jag tänkt se på Uppcon, så det får vänta till efteråt... :7

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, vad gäller vanlig anime är det mest skarpa linjer och konturer som är mest påtagliga. Väldigt skönt för ögonen. (Uppskalning av DVD kan väl annars datorn stå för. Har du någon aning om hur det blir och vad som är bästa spelaren/filtret för det?)

Lanczos4 brukar la anses vara bäst på uppskalning, men jag skulle inte rekommendera dig att bemöda dig med det. Att mata HDTV-apparater med ren SD brukar se betydligt bättre ut än att mata dem med mjukvaruuppskalad SD. Det är också svårt att göra en effektiv uppskalning i realtid av CPU-skäl, så du skulle behöva koda om all video. Det finns DVD-spelare som skalar upp just för HD, Oppos DVD970-serie är t.ex. populär. Lite mer om sådana spelare här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

TIDE-LINE Blue, AIR, och Ergo Proxy är de jag kommer på nu.

Ja, Air! Air som blev den första(?) animen att släppas på blu-ray. :> Onekligen intressant. De andra, är de serier du kan gå i godo för? (Kvalitet gäller trots allt inte bara det man ser.)

 

TIDE-LINE Blue är riktigt bra. Bra story, intressanta karaktärer, bra musik och bra animation. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...