Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime.se Tecknar tävling, NY Deadline: 3e december


Hellis
 Share

Rekommenderade inlägg

Då Hellsinger inte håller koll på sin egen tävling så tar jag mig friheten att förlänga tävlingen. Nästa vecka på söndag, den 3e december, ska bidragen vara inne. - Denny

 

------

 

En förteelse vi hade förut tack vare våre käre Moderator Herid fel men som tyvärr föll i skugga. Jag har tänkt att, I enlighet med att jag är gruppmoderator för Artsquad och varit allmänt inaktiv på den punkten se till att dra i gång den roliga tradition igen ^^

 

------

Domarna dömer individuellt

 

Bedömning kommer antingen delas upp i tre faktorer som i dom gamla tävlingarna:

1 känsla: En bild kan vara hur clean som helst men endock sakna liv eller helt enkelt vara helt tokfel i jämförelse med temat

2 teknik: Självförlarande? I allmänhet hur pass bra det ser ut ur tekniskt synvinkel: linearten, eventuell färgläggning osv

3 ordning: Hur pass förstålig är bilfen, detta är så mycket en smakfråga det kan bli, men är bilden så rörig att man inte förstår något alls så dras den här poängen ner. alla bilder bedöms efter detta och en 1-4 skala ska tillämpas för varje kategori

 

 

Domare:

Denny

Swan

Ekwn

--------------

Tema: Animifiering av TV serier och Film karaktärer/scener

 

Regler: Karaktären bör vara från en serie eller film med skådespelare (dvs inget tecknat), dock så så kan vissa seriefoguren möjligt vis godtas då dessa faktiskt finns med på spel Film, dock ska det noteras att man då måste göra en scen från nämnd film.

 

Länka till bilderna tack, länka även till scenen ni animefierade om möjligt

 

Alla medel är välkomna, inga animationer dock.

 

 

Deadline: (ej satt, kommer snararst)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 61
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Något bättre tema snälla. Höst har gått förut på anime.se.

 

Jag tycker det är bäst om man kör något mer "inspirerande". Höst känns som ett för neutralt ämne för att någon ska lätt kunna komma på något till det. Jag tror en check igenom CGTalk's DSG-ämnen skulle kunna vara något. Jag ställer gärna upp som domare, jag kommer inte vilja vara med och tävla ändå. Det är för sent för att jag ska orka brainstorma upp ett tema så jag låter min åsikt vara osagd om vad som passar bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Team Shire vs Team Mourner?

 

Klä ut en valfri char från de olika partyn i halloweenkostym? Spöke alá lakan räknas inte. :D

 

Rita charsen från de olika partyn när de cosplayar? Det förutsätter ju att man kan lite manga/anime, men är det ett stort problem?

 

Det är tre, jag själv föredrar den sista.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tycker egentligen att tävlingen ska vara orelaterad till partyna, antagligen mest därför att dem som är med i partyt har en storfördel, speciellt om man ska ex rita dem som cosplayare, eller i halloween kostym, ja menar dem kan ju redan rita karaktärerna det r "bara" att ändra kläderna lite...

 

Men skulle bli glad om bestämningen av ämne blir klar snart, jag är sån som helt plötsligt har lust att skissa lite, sen kan de dröja, veckoviss innan nästa gång inträffar... och jag har faktiskt lust å vara med i den här tävlingen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska vi kanske köra på något som vanligtvis inte är anime-relaterat fast man gör om det till det? Typ, film eller något. :P

Låter kul tycker jag. En spelfilm (TV-serie också kanske) eller en karaktär ur en spelfilm i anime/manga stil.

 

Omröstning på ämne?

 

Är det domarbrist kan jag hoppa in.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, Halloween är borta då, gillar anime-fierings alternativet du nämnde Denny, några åsikter gott folk?

 

 

Bedömning kommer antingen delas upp i tre faktorer som i dom gamla tävlingarna:

1 känsla: En bild kan vara hur clean som helst men endock sakna liv eller helt enkelt vara helt tokfel i jämförelse med temat

2 teknik: Självförlarande? I allmänhet hur pass bra det ser ut ur tekniskt synvinkel: linearten, eventuell färgläggning osv

3 ordning: Hur pass förstålig är bilfen, detta är så mycket en smakfråga det kan bli, men är bilden så rörig att man inte förstår något alls så dras den här poängen ner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...