Hoppa till innehåll
Anime.se

yaoi och boys love


ny_börjare
 Share

Rekommenderade inlägg

hej

 

undrar bara hur många här som läser yaoi och ni har ni några bra tips på manga samt anime.vet en del inte gilar yaoi specielt killar men dom jag har läst har varit kanon då dom är extremt mycket romantiskare och bättre handling än vanlig manga anime.dena tråd är som sakt till för att jag skulle vilja veta hur många här som gillar yaoi samt om det finns någon som har tips på bra yaoi

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enda jag kan påstå att jag läst är überdüperklassikern Vindens och trädens sång (Kaze to ki no uta) av Keiko Takemiya. Den var så bra att den nästan var för tung att läsa. Klart något att rekommendera om du vill forska lite i pojkkärlekshistorien, eftersom den var det banbrytande verket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

okej följande har jag läst

 

Only The Ring Finger Knows (jätte gullig)

Our Kingdom 1.2.3.4 (på gående)

Dear Myself

Our Everlasting 1,2

Almost crying

Kissing

You & Harujion

Little Butterfly vol 1,2,3

Il gatto sul G vol 1,2

My only king

Same cell organism

Time lag

Desire

Menkui! vol 1,2,3

Art Of Loving vol 1

Kimi Shiruya (Dost Thou Know?)

 

sen har jag jazz volymerna samt passion men väntar på att dom sista volen ska komma ut har även dom först fem vol av Esperanca vilket det ska komma ut två vol av till i år

har även 4 vol av yellow

 

verkar inte vara många här som gillar yoi

men ni som gör kom med tips snälla mina källor börjat sina

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Jag tror jag läst i manga mania om att det skulle ges ut mer yaoi manga.

Bl a så ska väl From erotica with love (titeln hetten nåt i den stilen) kommit.

Annars kan man ju hitta lite yaoi manga på SF-bok längst upp på hyllorna, iallafall i Göteborg.

Annars finns ju Gravitation.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har faktiskt byggt en yaoihylla i Göteborgs SF-bokhandel sedan i somras förra året. Tyvärr är det bara jag som håller efter den fullständigt, och jag hoppar bara in som extrapersonal ibland nu för tiden. Därför vandrar vissa böcker som inte tydligt märkts som "yaoi" eller "june" gärna ut i den vanliga mangahyllan, bla koreansk shonen-ai från Netcomics. Men det mesta från Digital Manga Publishing och BLUmanga mm ska finnas samlat där. Många serier går att beställa även om butiken inte tar in dem pga sin yngre kundkrets.

 

Manga av mer grov karaktär säljs inte av SFbok så då kan jag varmt rekommendera Staffars serier. De har lite dyrare manga, men i gengäld har de ett stort utbud och tar in även serier för läsare över 18 år. De säljer till exempel DramaQueens serier och DMP samt 801s titlar för äldre läsare.

 

Sen finns ju även en hel del nätbokhandlar som säljer yaoi rätt billigt.

 

Tillsist vill jag rekommendera Black Knight av Kai Tsurugi, Little Butterfly av Hinako Takanaga, Close that Last Door (som ska bli anime i år!) av Yamada Yugi samt Menkui av Tanaka Suzuki. För äldre läsare är även Embracing Love av Yoka Nitta ett måste. Såpopera av bästa slag och den populäraste gaymangan i Japan så vitt jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...