Hoppa till innehåll
Anime.se

silver fang


Kuroneko
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag vet att jag är jobbig men detta är viktigt för mig att få tag i denna info. Och se det som en komplimang att jag frågar er, för jag anser att det finns många animevetare här.

 

Denna gång behöver jag handlingen till Silverfang, exakt vad handlar den om mer än varghunden silver?

 

Tipsa också om en bra låt från animen.

 

Det skulle vara plus om jag fick handligen på Weed, som är fortsättnigen på Silver fang men inget måste.

 

Tack på förhand!!//X-Milla :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jadu, tror jag kan svara på alla dina frågor. (:

 

Silver Fang (Ginga Nagareboshi Gin) handlar, kortfattat, om vildhundar som ger sig ut på en resa över Japan för att leta upp starka hundar som kan hjälpa dem att besegra monsterbjörnen Akakabuto, som härjar i Tvillingpasset i Ou.

Det är i stort sett vad GNG handlar om. De låtar jag skulle tipsa om är intro låten "Nagareboshi Gin" och ending låten "TOMORROW". Det är - enligt mig - de bästa låtarna från soundtracket. Men alla låtar är ändå otroligt bra. (;

 

Ginga Densetsu Weed/Ginga Legend Weed handlar om Gin/Silvers valp Weed.

GDW utspelar sig c.a. 10, eller 14 år efter GNG...

Det börjar med att en monsterhund rymmer ifrån ett labb och börjar döda andra hundar/människor i Ou. När detta händer så tvingas Gins fru, Sakura, fly från Ou samtidigt som hon bär på "Gins valpar".

Sakura dör tidigt i animen/mangan av en sjukdom, men hon säger till sin son, Weed, att söka upp sin far - ledaren av Ou.

Så, Weed ger sig av för att leta efter sin far tillsammans med hundarna GB och Smith.

 

Dock så skiljer sig GDW animen OTROLIGT mycket ifrån mangan, te.x. så är det bara GB som följer med Weed i mangan.

Jag orkar inte förklara mer, men jag råder dig att gå in på http://www.gingasite.net, där finns mycket information. Bl.a. bättre och mer detaljerade beskrivningar än de som jag gav. XD

 

Btw, skaparen av GNG och GDW är Yoshihiro Takahashi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

<---- stort fan av silverfang, blev ganska glad när jag hittade den ocensurerade dvd boxen.

 

Hursomhelst, såg nyligen att sfbokhandeln säljer uppföljaren som anime (de sålde mangan med, men verkade inte som om de skulle kunna få ut hela), iaf är animen värd att se trots skillnaderna från mangan?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...