Hoppa till innehåll
Anime.se

Resa till Tokyo


ladello
 Share

Rekommenderade inlägg

hade tänkt att resa till tokyo men vet förvårarsvärt lite om denna stad, så jag skulle vilja ha en massa tipps på billiga hotel samt coola platser man kan besöka. Vill gärna besöka en så stor del av tokyo som möjligt , men komma undan billigt också =) någon som vet var det finns nått vandrarhem också så skulle det va bra ^^ men just nu har jag bara planer, får se hur det blir senare :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo det är klart du kan använda kollektiv trafik, tänkte mer på att det var lättare att köra bil till och från Tokyo än att behöva ta buss/tåg från staden du isåfall bor i till Tokyo.

 

350/natt är inte dyrt alls enligt svenska priser. Tokyo ska ju tydligen vara mycket dyrare än andra städer, fast fortfarande billigare än Sverige i många anseenden. Man behöver man naturligtvis inte ha "onödig" lyx på hotellet om man inte vill, bara det är ett relativt "respektabelt" hotell, om du förstår vad jag menar. Men hittar du det på Internet och det ligger i ett relativt fint område så är det säkert bra, och annars finns det inget som hindrar att du letar upp ett nytt hotell när du väl är där, även om det nog är smidigast att planera, boka och beställa allt i förväg. (:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kolla efter Guest house om du vill bo billigt. Typ som vandrarhem, men ofta måste man stanna minst en månad för de verkligt låga priserna

 

Annars är Sakura hotel ok. Rent, trånga rum, närapå engelskspråkig personal och ligger i ett lugnt (för att inte säga stendött) område. Ganska billigt

 

Och om du tänker på att köra bil i Japan, kom ihåg följande saker

1) Vänstertrafik!

2) En jääääävla massa folk

3) Hyrbil brukar vara extra dyrt om man är under 25, om det ens går att hyra

 

Men kollektivtrafiken är helt ok. Vi bodde ett tag i Yokohama och hade inga problem att ta sig in till stan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

va avundsjuk jag blir nu;D ser verkligen jätte mysigt ut. Själv ska man jobba hela sommarn i sletna Skåne:( De va ju bra att du hittade Sakura house om det nu va någotlunda billig (orkade inte kolla priserna:P) för i stora kännda städer brukar det i regel va väldigt dyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är i utkanten av Tokyo som alla lägenheter m.m. ligger. Dessutom behöver man inte betala 3 månader upfront eller behöva krångla med att man inte är japansk osv då de endast tillåter utlänningar. Hotell vis så kostar väl en månad ca ~25 000 kronor jämfört med Sakura House med ca ~4000 kr (el, vatten m.m inkl.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är i utkanten av Tokyo som alla lägenheter m.m. ligger. Dessutom behöver man inte betala 3 månader upfront eller behöva krångla med att man inte är japansk osv då de endast tillåter utlänningar. Hotell vis så kostar väl en månad ca ~25 000 kronor jämfört med Sakura House med ca ~4000 kr (el, vatten m.m inkl.)

Nice, 4000 kr/mån e ju va de kostar att få en fin lägenhet här i Sverige, i alla fall där jag bor. Finns självklart de för ~2200/mån också. Men Sakura house verkar vara ett lovande ställe att bo på om man reser dig nångång:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...