Hoppa till innehåll
Anime.se

Mirai Robo Daltanius


kdid
 Share

Rekommenderade inlägg

Sändes någonsin Mirai Robo Daltanius (Future Robo Daltanius - http://en.wikipedia.org/wiki/Daltanius) utanför japan? Går det över huvud taget att få tag på serien? Verkar finnas dubbat till italienska, men serien blev aldrig en del av Voltron-triologin som jag har förstått det hela.

 

Precis som några andra på forumet tittade jag på "Fönster mot TV-världen" som Sveriges Television sände 1982. Har det inspelat på VHS där bla ett utdrag ur Mirai Robo Daltanius och ett engelskspråkigt traileravsnitt av Space Adventure Cobra visas.

 

Hittade introt till serien på http://www.youtube.com/watch?v=0UU2DkpDfjo (5:37 in i klippet) men i övrigt verkar det inte gå att hitta något mer om den.

 

All information om serien och om den finns att få tag på (dubbat till italienska i värsta fall) uppskattas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanske kan detta hjälpa:

Freiztan[/url]":1ia39xvl]Voltron består mig veterligen av tre av varandra oberoende serier, nämligen "Golion", "Dairugger XV" och "Framtidsroboten Daltanius" (den sistnämnda nådde aldrig utanför Filippinerna). Övriga serier i samma Toei-sväng är "Combattler V", "Voltes V", "Rymdkejsaren Godsigma", "Daimos" och "Ljushastighetens gud Albegas", såvitt jag minns. Samtliga finns på japansk laserdisk och VHS, ingen verkar finnas på DVD. Framför allt inte textad (utom möjligen på tvivelaktiga HK-utgåvor).

 

Om det går att få tag på: Vad gäller piratkopiering så har jag sett att den italienska dubben finns på Internet, och kanske finns även den otextade, japanska på något fildelningsnätverk.

 

Att hitta någon köpbar version på någon butik kan nog också visa sig kräva en ansträngning. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Iom att det aldrig blev en del av Voltron så verkar det inte finnas med på de samlingar som finns på DVD. Hittade en del italienskdubbat, men är på jakt efter serien på japanska. Men det verkar som att det aldrig sändes utanför Japan eller släpptes på VHS/DVD, förutom dubbat på italienska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...