Hojo Skrivet mars 12, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 12, 2007 Jag har dålig koll på om det finns några som uppskattar chipmusik här, men jag tänker ändå tipsa om följande nyhet (från VORC): "On March 21st, Five Records is going to release an 8-bit compilation covering various famous Japanese anime themes. All tracks are sung by Haruko Momoi, an otaku-characteristic voice actress on the rise, and produced by Chiyomaru Shikura, also a popular game music composer in Japan." Haruko Momoi är alltså en röstskådespelare (bland annat Komugi från Nurse Witch Komugi) och sångare som nu ska släppa ett album med chipmusiksversioner av kända animé-låtar! En sida finns uppe för provlyssning: http://famison.com/listen/index.html Låtarna är välgjorda och tillräckligt trogna det typiska NES-ljudet (Flashen på sidan är inspirerad från VirtuaNES's NSF-spelare!), så för min del känns det som ett givet köp! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet mars 13, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 13, 2007 Haruko Momoi är alltså en röstskådespelare (bland annat Komugi från Nurse Witch Komugi) och sångare Mhm, Halko! <3 Bandet hon sjunger i (Under17) gillar jag också. Får ta och kolla in detta imorgon, är för trött för att kika just nu. ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sneakan Skrivet mars 13, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 13, 2007 Haha, de va riktigt cool musik ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pew Pew Skrivet mars 13, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 13, 2007 ska lyssna när jag kommer hem från jobbet. låter lovande för övrig. <3 chipmod. älska retro, nån som lyssnade på syntax error på p3 när det gick? /OT Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zoushoka-San Skrivet mars 16, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 16, 2007 Lät hur bra som helst :'D Och jag älskade rösten och designen på alltihop <3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet mars 16, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 16, 2007 ... nån som lyssnade på syntax error på p3 när det gick? /OT Du var inte ensam. Synd att det bara var en kvart åt gången. On Topic - Ska lyssna på de samples som finns på sidan. Chipmusik äger. :) Edit* Ska jag vara helt ärlig så tyckte jag att sången förstörde allt. :| Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg