Hoppa till innehåll
Anime.se

Final Fantasy IV DS


Vargen2
 Share

Rekommenderade inlägg

Då skall ett av mina personliga favoritspel få sig en ansiktslyftning i samma stil som Final Fantasy III. Man får hoppas att de fortfarande behåller känslan av det gamla spelet och inte mixtrar för mycket med handlingen. Skall i alla fall bli kul att se min favorit riddare Cecil i 3D. :D

 

Finns även en video här:

http://www.square-enix.co.jp/ff4ds/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmmm... interesting. Då kanske det finns hopp om en remake av femman, sjuan åttan och nian så småning om :D (sexan släpps ju snart till advance, självklart köp)

har inte kört fyran alls faktistk, eller kanske en snabb flukt, är det nåt mirakel?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har för mig att jag läst att sjuan skulle få en remake till ps3.

 

det förvånar mig inte :P

alla större spelsidor och/eller speltidning har minst... det är nog tre gånger skrivit att en remake av ff7 är på gång, nu senast var när man fick se en bild på Cloud in action (i snygg 3d) under uppvisningen av ps3an prestanda (tror jag det var). Men det känns som dem nappat på konverteringar av äldre spel till nya konsoler iaf, ingen dum ide tycker jag. Om dem lyckats bra med konverteringen, så tjänar dem grymt på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
  • 3 months later...

Jag ber till gudarna för att det inte kommer en remake på FFVII.

Skulle någon sätta sig och göra en remake på Mona Lisa?

 

Jag är FFVII fanatiker. Har spelat spelet miljontals gånger, hängt på låset till spinn offarna som kommit och jag skulle tycka det var grymt kul att se spelet i en perfekt remake där allt är skitbra. Dom har fångat upp allt från orginalet. Spelkänslan över huvudet taget. ALLT! Då är det värt att släppa en remake.

Men hur ska dom lyckas göra det? För dom som verkligen älskar orginalet kommer att rata remaken. Det spelar ingen roll hur dom gör. En remake skulle bara sätta stopp för den uppsjö av uppföljningar på spelet.

 

Dessutom har Tetsoya Nomura sagt att han inte vill göra en remake på FFVII av ovanstående anledningar så jag tror inte att han kommer ändra sig och så länge han inte gör det kommer det inte bli av.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...