Hoppa till innehåll
Anime.se

Fullmetal Alchemist


Mekurion
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 233
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

*SPOILER*

 

Sant att FMA är oerhört bra, rätt mängd humor och allvar i en fräsch kombo. Som jag grät när Hughes(osäker på min stavning) dog

 

maha! jag vart inte så dålig själv på att lipa när min hjälte Hughes dog.. faan.. lipar aldrig te film.. men då.. jäklar vad jag lipa.. jag lipar tillome när dom nämner honom i serien.. ja.. det är förfärligt

END/*SPOILER*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Full Metal Alchemist, den serien är min personliga etta.

 

Men om jag skall ge dig lite information. Detta är egentligen en spoiler eftersom allt rörande något du inte sett är en spoiler.

 

FMA handlar om två pojkar Edward Eleric och Alphonse Elric som förlorat både sin far och mor i som dog i en sjukdom. Deras fader är borta och ingen känner till vem han är eller var han tagit vägen.

I FMA finns det en form av teknik som kallas för Alkemi som tillåter en att med hjälp av olika tillsatser skapa saker. Materia och tanke blir ett i ett jämt utbyte. Hela serien handlar delvis om detta med jämna utbyten. För att få något måste du ge något för att balansera upp detta.

Ed och Al har just innan seriens början lärt sig Alkemi och försöker sig på ett experiment. Detta misslyckas och bägge blir illa skadade...

 

Låt oss säga att hela serien går ut på att de försöker ta reda på varför det gick fel och vad jämnt utbyte EGENTLIGEN är...

 

Mycket djup anime, med perfekt blandning av humor, seriösitet, fakta och filosofi. Även en liten underton av religion. Den planeras på 52 avsnitt. Den är uppe i 29 Subbade hitills. Jag rekomenderar Anime-Keep's sub eftersom den inte finns att köpa, vad jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

SPOILER

 

 

 

 

 

Du vet, ibland så dör de bästa i serien bara för att de snokar så mycket att de komme ri em omöjlig situation. FMA markeradekraftigt att de var den sortens serie som vågade döda en viktig person. Och hans död var ju viktig för själva handlingen. Och det sättet han dog på fick en att bli rörd ovh verkligen känna sorgen.

 

 

 

 

 

SPOILER

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fullmetal Alchemist har nu blivit licenserad...

Men vissa fansubbare fortsäter väl i alla fall?

 

Tyvärr så kommer några grupper att fortsätta, men ifall de slutar så kommer 'nya' att fortsätta...

ok, låter ju troligt.

 

Varför har just denna anime blivit licenserad för om det är någon som vet det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...