Hoppa till innehåll
Anime.se

RPG-spel (PC)


Becksiis
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej,

jag skulle vilja veta om det finns något RPG/Online-spel där man kan skapa en helt egen personlig karaktär att spela som?

 

Jag har testat flera spel men vissa har jag tyckt varit för barnsliga, vissa har varit för jobbiga att komma igång med och på vissa har man haft så begränsat med hår/kläder/vapen så att de flesta karaktärerna sett precis likadana ut och det blir så tråkigt att spela då tycker jag.

 

Finns det någon som har tips på något RPG-spel som kan passa mej? Freeware (laddas ner lagligt alltså) eller spel som köps i butiken spelar ingen roll.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...

Antar att du testat World of Warcraft? Dess karaktärseditor är ju inte så pjåkig, speciellt inte med tanke på alla valmöjligheter av raser. Sen finns det LOTR: Shadow of Angmar som sagt. Jag har för mig att man hade en hel del valmöjlighet i Everquest 2 med, och även många olika raser och klasser. Var ett tag sen jag spelade det dock, och slutade med det rätt snabbt för jag gillade det inte. Är du inte förtjust i spel som är rätt krångliga i början så kan jag inte rekomendera EQ2 i alla fall.

Sen undrar jag om inte City of Heroes/City of Villains vore något för dig, det om något bör man ju kunna ändra extremt mycket på sin karaktär med tanke på att man gör sin egen unika superhjälte/superskurk. Dock så har det ju ett par år på nacken och jag vet inte hur mycket folk som fortfarande spelar det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 3 months later...
Även om spelet inte släppts än så rekommenderar jag att du kollar in Warhammer Online.

Tydligen ska alla karaktärer vara personliga, det är inte barnsligt och det är inte en WoW-rip off.

 

Jag håller med Amathev. Har hört att man kan få xp genom PvP (Player versus player, ni som inte visste det :P). Min polare ska köpa den genast när den kommer ut så ska kolla med honom om det är värt att köpa. Men det finns massor med nytt och intressant i det spelet som inte setts tidigare, så det är värt att kolla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jag håller med Amathev. Har hört att man kan få xp genom PvP (Player versus player, ni som inte visste det :P). Min polare ska köpa den genast när den kommer ut så ska kolla med honom om det är värt att köpa. Men det finns massor med nytt och intressant i det spelet som inte setts tidigare, så det är värt att kolla.

Jag kom in i beta-testet av spelet för ett tag sen och kan hittils säga att det är bra, men inte så kustomiserings-vänligt som de lovade i början.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...