Hoppa till innehåll
Anime.se

Reideen 2007


Puhiceus
 Share

Rekommenderade inlägg

REIDEEN.jpg

 

Studio : Production I.G.

Length : 26 Episodes

Year : 2007

Genre : Science-Fiction - Mecha

 

Story

Juunki Saiga’s father was an explorer and archaeologist who went missing on an expedition in the mountains many years ago. Juunki is now a high school student who lives with his mother and little sister. One day, they receive a call from the police stating that they’ve discovered some belongings of Juunki’s father after a landslide unearthed a cave. The location is a triangular mountain, known as Japan’s pyramid” and thought to be man-made. When Juunki visits the cave, he mysteriously loses consciousness. When the others wake him up, he discovers that a golden bracelet somehow appeared on his wrist.

 

It was then that a meteor falls from the sky and impacts into a nearby dam. From the smoke emerges a gigantic robotic lifeform which heads straight for Juunki’s position. As the giant approaches closer, Juunki suddenly remembers the words “Reideen” and “Fade In” from reading his father’s notebook. When Juunki muttered these words, the bracelet reacts and a giant golden robot is summoned from the pyramid mountain. Its name is Reideen, the Legendary Warrior. Juunki finds himself piloting Reideen from the inside, he must fight against the alien threat to protect those he cares about.

 

reideen_1.jpgreideen_3.jpgreideen_4.gifreideen_2.jpg

 

Note: Based on the original "Yuusha (Brave) Raideen" TV series by Yoshiyuki Tomino.

 

Personlig åsikt :

Ok, som sagt jag är värdelös att skriva sådant här så börjar med en kopia igen.. sååå ursäkta mig bla bla bla osv.

Jag får erkänna att jag i början tyckte serien var en aning ålderdomlig, en tonåring som sitter i en mecha och spöar utomjordingar som självklart måste dycka upp en i taget (skricker 70-tal som bara fan eller hur?).

Men efter ett tag börjar den fastna, storyn om än som sagt lite gammalmodig funkar, grafiken är ok och striderna faktiskt rätt coola. :D

 

Efter 3-4 avsnitt upptäckte jag att jag satt och väntade på varje ny episod som kom ut, laddade in den på mitt USB-minne och kopplade den i DVD-spelaren, satte på popcorn och bara njöt (och tro mig det är ovanligt att jag gör allt detta för en anime).

 

Serien är som sagt en vinnare även om den är en remake (av en serie jag ändå inte sätt ;) ) så jag rekommenderar den varmt.

Och för övrigt avslutades den för några dagar sedan så bara att dra ner hela i en bunt och njuta :D

 

Poäng : 4/5

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...