Hoppa till innehåll
Anime.se

Twelve Kingdoms


althalus26
 Share

Rekommenderade inlägg

Det är verkligen en underbar serie. Jag hade inga större förhoppningar när jag började kolla men insåg snart att det är den bästa serien som jag sett på flera år. Man blev verkligen knäckt när den tog slut. :(

Så här är det som jag förstått det. Juuni Kokki bygger på en bokserie och problemet är att författaren inte har kommit ut med någon ny bok som de kan göra anime efter på länge. Därför var de tvungna att avsluta serien vid ep 45 fast 68 episoder var planerade. Förhoppningsvis så kommer de att fortsätta med serien när/om nästa bok kommer ut. Jag läste iofs någonstans att karaktärsdesignern dessutom blivit sjuk och att det också var en bidragande anledning till att serien avslutades vid episod 45. Vet dock inte hur sant det är.

Själv har jag bara sett fram till avsnitt 39 eftersom jag blev rekommenderad att inte kolla längre i och med att det avsnittet avslutar ett storykapitel. Jag står i valet och kvalet om jag ska kika på de återstående avsnitten ändå då jag är grymt sugen att se mer av serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med att den är en av de bästa anime serier sm har gjorts på sista tiden. Läste på anime news network's forum att de antagligen väntar på fler böcker och att det antagligen kommer ta ett tag. Men jag har inget emot att vänta ett tag. Men tillskilnad från böckerna så útspelar sig ju serien ur Youkos synvinkel. De har ju ett par lösa ändar som de måste knyta ihop. Bland annat det som hända landet Tai's kirin Taiki och dess kejsare. Och hur det gåt med Rakshun när han nu skall studera på universitet i Kei. Föresten så är eps 40-45 avslutad. Så jag tycker att du skall kolla på dem. Vast vem de kanske sparar resten till de har sett hur det går med DVDena.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share

×
×
  • Skapa nytt...