Hoppa till innehåll
Anime.se

Mlexpo - Tvspels konvent -Täby den 26-28 i Täby


Hellis
 Share

Rekommenderade inlägg

Detta konvent hålls hålls i Täby 26-28. Tänkte jag skulle göra lite reklam såhär den sista veckan innan då jag känner arrangören lite grann och för att det verkar bli ett väldigt trevligt konvent

 

Taget från sidan:

 

Nu den 26-28 Oktober håller vi den första ML-Expo i föreningsgården i Täby och under dessa 3 dagar kommer vi att bjuda på turneringar och aktiviteter som:

 

ilmvisningar

Vi kommer ha en mängd filmvisningar under konventet. Alla filmer som visas är tv-spelsbaserade och gamla tv serier. Vi har också fått tillåtelse från Screwattack.com för att visa deras filmer på våran konvent.

 

TV-spel

Den viktigaste delen, vi kommer att ha massa konsoler och massa tv-spel, men inte bara det! om du känner att du behöver ta med dig nån konsol eller nån spel + TV så är du jätte välkommen att göra det.

 

Tävlingar

Vi kommer att ha flera TV-spels tävlingar i olika konsoler och olika kategorier.

 

Cosplay

Den japanska traditionen att klä ut sig som en karaktär kommer till ML-Expo! fast den här gången för att delta så MÅSTE det vara ett tv-spels karaktär.

 

Karaoke

För de som känner stjärnan inom sig! Singstar lär finnas på plats.

 

Tema

Yes!! vi har ett tema! och den är! Retro & Underliga Spel

 

 

 

 

Inträdes pris: 75:-

 

Vår alldeles egna Kakan jobbar där som crew btw ;D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att jag inte postat nåt om ML-Expo här tidigare.

 

Det är sant, jag ska arbeta där! (go marknadsföring!) Ni som dyker upp på detta tv-spelskonvent kommer få vara med om en del kul överaskningar kan jag säga.

 

Ni som har tid nu till helgen borde verkligen dyka upp, det är billigt och en massa spel kommer finnas tillgängligt!

 

Och så vill jag att flaskis ska spela Singstar med mig igen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här är kakan som raporterar direkt från ML-expo i Täby.

 

Jag sitter vid en dator och nattfilosoferar lite, väldigt trött och väldigt törstig. Har knappt sovit alls. Anlände hit i torsdags runt 14-tiden och spenderade hela följande natt med att spela Mario Party 8 med några av arrangörerna. Det var riktigt roligt men sen skulle jag, Matty (huvudarrangören) samt en mindre viktig människa (hos oss ml-expoare känd som alucard) åka till Jordbro för att hämta lite prylar hos Matty. Tidpunkten då detta inträffade var 06:00.

 

Klockan 14:00 öppnade konventet och lite vart efter började besökare trilla in. Tiden därifrån till nu passerade kvickt och strax innan jag hamnade exakt här så spelade jag Mr Moskeeto som jag tidigare under dagen köpte i Game-butiken i Täby Centrum. Detta spel har jag letat efter i hundra år och hundra dar. Det har fan varit ofantligt svårt att hitta det och ni kan ge fan på att det fanns tre- hela 3 begagnade exemplar av det helgalna, helmysiga myggspelet. Invigde spelet med italienskt tal vilket var mycket underhållande med minuset att jag knappt förstod ett jotta. Hur som helst så lyckades jag ta mig till bana fyra, bästa banan ever! Familjen Yamadas tonåriga hormonfyllda dotter tog nämligen ett bad och ja..

 

Men nu sitter jag alltså här och i egenskap av funkis här så bad jag några nattugglor att sänka volymen på sin stereo. Lite bråkiga var/är dem allt.

 

Törstig är jag som sagt och har bestämt mig att inte sova denna sista natt. Vi stänger 15:00 och jag kommer då stanna kvar och städa undan sen får jag åka hem och koppla av, i min alldeles egna eter.

 

Over and out!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...