Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime på Tv


Yumii-Chan
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag bara undrar vilka kanaler som visar anime på tv?

Dessa är bara dom jag har vet:

 

ZTV

Naruto - japanskt tal, svensk text - Börjar igen den 26 November

Samurai Champloo - japanskt tal, svensk text - Inga planer på att sändas

Berserek - japanskt tal, svensk text - Inga planer på att börja sändas

 

Nån annan som vet nån kanal med anime på?

(Inte svensk dubbat, det är ju hemskt)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om bara Animax kunde komma till Sverige skulle jag jubla. ;)

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Animax

 

Wow, det ser ut att vara lite på G i alla fall om man läser hur de ska starta i Europeiska länder.

Orkade dock inte läsa om det blir Dubbat då det är för läskigt.

England/Amerika styr väl med sina sjuka begär...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns inga tekniska hinder för att sända avsnitt med två ljudspår - säg dubben som standardspår - med ett valbart undertextspår i digitaltv. Med det i åtanke känns hela den här uråldriga dub vs. sub-diskussionen ärligt talat rätt meningslös; det går att låta folk välja själva. Sen är det där med att faktiskt anamma möjligheterna en annan femma...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ifall någon har missat det så kommer Metropolis att visas på TV 3 nu på tisdag kl 02:55.

 

Metropolis är en framtidsstad befolkad av såväl människor som robotar. Människor och robotar lever dock inte sida vid sida utan är djupt segregerade. Anti-robotgrupper gör sitt bästa för att störa husfriden i staden och livet som Metropolisbo är kaotiskt. Detektiv Shunsaku Ban och hans kollega Ken-ichi är på jakt efter forskaren doktor Laughton som är efterlyst på grund av sin senaste skapelse - en vacker ung flicka. När Shunsaku och Ken-ichi till sist hittar doktor Laughton upptäcker de dock att den excentriske forskaren är utom räckhåll...

(källa)

 

Tyvärr har man prov den dagen så jag kommer tyvärr att missa den, men det känns ändå kul att svensk media har börjat få upp ögonen för animé, det bådar gott för framtiden. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kul med Anime på svensk tv!!!

Läste din källa Erikku och måste säga att det upprör mig lite att de skriver

Äventyr/Tecknat/Science-fiction. När de skriver Tecknat så låter det som om det är något barnprogram för 7 åringar.. de kan väll skriva Animerat så det inte låter så barnsligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...