Hoppa till innehåll
Anime.se

RPG spel tips


BäverBygghandel
 Share

Rekommenderade inlägg

Börjar nästan störa mig rejält på att Mass Effect inte nämndes för längesedan... :|

 

Like Oblivion but actually pretty good, and in year 2000. : O

(Like 2152 or something)

 

Snart kommer väl flera som orkar skriva mer om Mass Effect. =)

 

erre nått att ha eller?

Jag är något att ha, ja. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håll dig borta från Two worlds, det är bara ett tips. Beställ Eternal Sonata, Mass Effect och Blue Dragon istället då Two worlds är som ett buggigt, dåligt och fantasilöst Oblivion.

 

Spela hellre om Oblivion eller så köper du något av ovanstående spel.

 

Mass Effect är ju i Kotor stil medans Eternal Sonata och Blue Dragon är lite mer av dom klassiska JRPG:en.

 

Bäst är väl om du går till spelsidor som gametrailers och IGN och kollar upp lite reviews innan du bestämmer dig.

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja nu finns det ju inte så mycket kvar att tipsa om. Precis som Tobbe-tan säger så är Two Worlds i princip en mindre bra kopia av Oblivion fast med mer dungeoncrawling. Tycker dock inte att du ska utesluta det p.g.a. det, testa demot som borde finnas på Live och läs lite recensioner.

Eternal Sonata är ett mästerverk, men då gäller det naturligtvis att du gillar den japanska stilen av RPG (t.ex. Final Fantasy, Grandia, Wild Arms etc.). Och gillar du den stilen så finns det även Blue Dragon och Enchanted Arms.

Sen om du nu av någon anledning skulle vilja köra MMORPG till 360n så finns det ju Final Fantasy XI (kommer även en ny expansion snart).

Sen finns ju Kameo, även fast man inte direkt kan kalla det ett RPG så har det ju lite RPG-element i sig men är framför allt ett äventyrsspel i stil med Zelda.

Sen sist men inte minst så är det ju Mass Effect som släpptes precis, det är väl det bästa RPG't till 360 efter Oblivion med västerländsk stil.

 

Jag äger alla spelen jag nämnt fast har inte haft tid att köra dom alla än.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok :P

Lite trist att Two Worlds var typ sämre, det kändes så på bilderna :P men jag tänkte jag frågar folk först, egentligen är jag ute efter ett nytt oblivion typ :P Eternal Sonata verar ok, jag e inte så hipp på just den japanska stilen... tyvärr :P får väl vänta på elder scrolls V då :P :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Om du har din 360 uppkopplad så kan du ladda ner demon till Two Worlds, Eternal Sonata och Blue Dragon. Själv rekommenderar jag dock Mass Effect.

 

Kommer också tre stycken JRPGs nu vid början av 2008 som du borde kolla in; Infinite Undiscovery, Lost Odyssey och The Last Remnant.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...