Hoppa till innehåll
Anime.se

Shion no Ou


Timotei
 Share

Rekommenderade inlägg

Shion no Ou

 

Producent: Studio Deen

År: 2007

Avsnitt: 12

 

Tänkte att den här serien förtjänar en liten plats här på forumet med. Jag är inte säker på hur många som följer den men jag tycker i alla fall att den är skitbra. Shougi må inte vara den mest intressanta sporten men i den här serien så är det faktist väldigt bra.

 

Serien bygger på en seinen manga av Katori Masaru.

 

Serien handlar om Shion, hon förlorade båda sina föräldrar och sin röst i ung ålder när en mördare bröt sig in i deras hus. Den enda ledtråden polisen fann när de kom till platsen var en shougibräda vars bitar var upplagda i ett speciellt mönster. Efter ett par år så bor Shion hos Yasuoka som adopterade henne, hon börjar även att spela shougi på professionell nivå. Och med tiden så börjar hon bli mer känd inom shougivärlden, samtidigt som frågor om hennes förflutna börjar komma. Hennes väg genom shougi kan kanske en dag lösa mordet.

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den är riktigt grym, men lite fel information i handlingen, så vitt jag vet så var det inte kungen i sig nåt speciellt utan ett speciellt mönster uppsatt på brädet? De har nämnt båda i serien iaf.

 

Sen en annan serie som också är grymt bra om brädspel är hikaru no go, trots sitt barnsliga-stil och första anblick så utvecklas den något så grymt och blir riktigt bra.

 

 

Hur som helst; FÖLJ SHION NO OU

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för tipset. Har inte uppmärksammat denna serie över huvud taget, men ska ta mig en titt på den. Jag antar att den redan är i full gång, så jag kanske väntar tills dess att den blir klar, men det får tiden utvisa. =)

 

Din tentakelslav gör inte en jockeII nu!

Funderar på att följa mangan också för att se ifall den är längre/bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Din tentakelslav gör inte en jockeII nu!

Funderar på att följa mangan också för att se ifall den är längre/bättre.

 

Hehe, nejdå. Men jag håller på med Monster nu och har 55 avsnitt kvar. Det är mycket möjligt att den här serien har hunnit bli klar innan dess att jag har hunnit igenom alla episoder. Eller ja, då får jag väl söla ganska ordentligt... aja, jag hoppar på den när jag är klar med Monster.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share

×
×
  • Skapa nytt...