Hoppa till innehåll
Anime.se

Kiddy Grade 2


Timotei
 Share

Rekommenderade inlägg

JsiCDTGln.jpg

 

Titel: Kiddy Grade 2

År: 2008

Episoder: TBA (1 DVD preview)

Officiell hemsida: http://www.kiddygrade.com/

Producer: Asread(animation) (shuffle! anime)

Genre: Science-fiction, shounen och action.

 

Handling

 

Éclar och Lumière är 2 medlemmar från ES som en gång var involverade i en strid om galaxens öde. De vann och freden var återställd till galaxen. Ett par år senare och än en gång är krig och kaos nära i galaxen. Men den här gången så får vi se 2 nya hjältinnor födas, Ascule och Que Feuilles.

 

Ett pilotavsnitt släpptes på DVD i Japan i år den 25 maj.

 

Det ska noteras att Aya Hirano gör röst till Lumière.

 

Kommer uppdatera mer senare.

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, jag som hade för mig att KG2 redan hade släppts. Visst visst, ett avsnitt har tydligen släppts. Men jag tänkte mer på hela serien. Har inte sett första säsongen ännu. Kan nog hända dock att man gör det för att sedan plocka upp den här.

 

Riktigt skoj att se dig Timotei ta saker i egna händer och skriva om serier som ska komma. Det sätter mer färg på forumet och alla de här nya trådarna är bara positivt för anime.se och dess medlemmar. Nu har vi massor att snacka om i animesektionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dags att se klart Kiddy Grade kanske, även om de första tio avsnitten kändes som tio B-Fillers som fick en att tröttna.

 

Men KG2 kanske håller en högra kvalitet, hoppas.

hoppas de här två töserna inte bara plötsligt byter utseende i alla fall

 

Riktigt kul att animesektionen piffas upp som sagt. =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, jag var lite förvirrad först med men KG2 har inte släppts. Jo, det är faktist riktigt kul och se fler trådar här i anime delen då det är den mest intressanta. Får hoppas på att fler hakar på, nu när 2008 är på igång är det kul att hjälpa och få hjälp med vad som kommer visas.

 

Så kom igen anime.se gör som mig och Blå, sätt igång och gör forumet en bättre plats! ;)

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jao, Kiddy Grade var najs, speciellt när allt 'gick åt helvete' för att inte spoila något.

Är dock skeptisk till om 2:an kan bli lika bra som den delan av 1:an, då 1:an gick gradvis gick ifrån den bra delen och blev glad och positiv igen i slutet. Men man kan ju alltid hoppas.

 

Needs moar Eclair hursom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Good job, Timotei!

 

Jag kanske kommer att se denna eftersom jag faktiskt såg ettan. Tyckte inte den var superbra men den var helt klart sevärd. Problemet är att jag glömt bort merparten från den så i sådana fall får jag nog sätta mig och läsa någon form av recap av första säsongen först.

 

Inte Gonzo som står för produktionen längre alltså, kan undra hur det påverkar. Med FMP gjorde det inget då Kyoto Animation tog över och var minst lika bra. Gonzo kanske inte finns kvar längre, kanske blivit andra studios?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...