Hoppa till innehåll
Anime.se

Kimi ga Nozomu Eien ~Next Season~ (OVA)


Timotei
 Share

Rekommenderade inlägg

pMKHtQavf.jpg

 

Titel: Kimi ga Nozomu Eien: Next Season

År: 2007-21-12(1 OVA) 2008-26-02(2 OVA) 2008-26-04(3 OVA)

Episoder: 3 (OVA)

Producent: Bandai Visual, âge, Brains Base.

Officiell hemsida: http://www.kiminozo.jp/

Genre: Romantik, Drama

 

Jaha, då har en av mina absoluta favoritserier fått sig en ny " säsong ". Det kommer bli 3 st OVA som bygger på Haruka's scenario från spelet. Det ska bli intressant och se hur det går för Haruka då hon är min favorit.

 

 

Lite smått om handlingen.

 

Efter 3 år så vaknar Haruka upp från sin koma men tiden har inte varit speciellt snäll mot henne. Hur som helst så är hennes pojkvän Takayuki fortfarande vid hennes sida och tänker stötta henne. Tillsammans besöker de olika platser som båda kommer ihåg från det förflutna, de gör detta i ett försök att hjälpa Haruka att få tillbaka sina 3 år som hon förlorat.

Ett ställe undviker de dock, en telefonkiosk framför Hiiragi-cho stationen, pga av olyckan.

 

Första avsnittet

Mm, det verkar bli något utöver det vanliga här faktist. Jag tror garanterat jag kommer tycka om Haruka's scenario mer än vad jag gjorde med Mitsuki's. Hur som helst började OVA'n bra och avslutades sorgligt, får hoppas på att det löser sig men jag förväntar mig inget. Det ska bli roligt och se hur mycket innehåll de får in i dessa 3 episoder.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du inte har sett originalet så se till att göra det, och klicka absolut inte på detta eftersom det förstör ett sjukt välskrivet triangeldrama som bör upplevas ovetandes om hur det slutar.

Ah, jag har längtat efter denna samtidigt som jag har fasat för den. Jag är självklar Mitsuki-ist i originalet, och jag fasade för att detta skulle komma att bli samma historia men med "det andra valet". Det verkar inte som att så är fallet eftersom detta synopsis hintar om att Takayuki och Mitsuki inte har blivit ett par under koma-perioden. Jag kan däremot ha missuppfattat situationen eftersom detta skulle innebära att triangeldramat inte får blomma ut ordentligt.

 

Nåja, det ska bli intressant att se vad OVA:n har att förtälja, oavsett vilket. Blir jag besviken så har jag ju alltid originalet att falla tillbaka på, och det är ju inte så att jag på något sätt ogillade Haruka. Jag ville att alla skulle få bli lyckliga, trots att det var en omöjlighet... som i alla realistiska triangeldraman.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter inte Japaner en gå av tåget först innan de går på? byxKhEJfT.png

 

Fan, jag som bara är så enkel att jag ville se en fortsättning på första serien.

Ville ju se hur det gick för Haruka när hon blivit dissad.

De kan ju inte bara byta handling sådär, även om det är en ova med ett annat scenario.

 

Och så slutet på första avsnittet.

Haruka har ingen hjärnblödning varken vill hon att hennes andra blåhåriga vän inte ska vara ensam.

Hon är en Attention Whore! byxKhEJfT.png

 

Var första första serien såhär glassig förresten?

Det var som att se en serie baserad på Genshiken Ep5.

Kunde de inte bara lämna originalet ifred, jädra Glamour det här.

 

Ursäkta mig, men jag är bara lite upprörd just nu.

Detta är hur som helst en, klassiker. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm
I slutet så lämnade Haruka sin kära Takayuki som ni såg, men varför? Kan det vara så att hon bryr sig om honom så mycket att hon inte vill att han ska bränna ut sig genom att fokusera sig enbart på henne? Man fick ju se en hel del reaktioner från hennes sida som var väldigt deprimerande, t ex när de var på bio och Takayuki sov då såg hon en aningen bekymrad ut. Eller finns det något djupare bakom det hela? Ska bli kul och se.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg nyss klart första avsnittet. Hide for spoilaz

Det är ju självklart att Haruka gör det hon gör. För det första måste OVA:n ha någon form av drama, och det är Harukas osjälviska personlighet som gör att hon lämnar Takayuki vid tågstationen. Det är på grund av hennes personlighet hon aldrig verkar glad för att folk hjälper henne, och därför klarar hon inte av att Takayuki älskar henne så mycket att han gör vad som helst för henne. Därför kan hon inte se att han och hennes familjemedlemmar gör allt för att de älskar henne. Hela avsnittet är ju fyllt av dessa scener för att verkligen visa hur osjälvisk hon är. Detta bäddar för en otroligt bra OVA, i alla fall för mig då jag gillar osjälviska karaktärer <3

 

Allt som allt ett riktigt bra avsnitt. Jag hoppas vi får se liknande intima scener mellan Takayuki och Haruka så jag äntligen blir av den största smärta jag haft i hjärtat under mitt animetittande, nämligen när Haruka tar farväl av Takayuki vid stranden i slutet av TV-serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...