Marcus Skrivet mars 10, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 10, 2008 Noble Entertainment satsat vidare på animeutgivningen för den svenska marknaden och ger nu ut 4 nya serier. Dessa är följande: Basilisk ~ Info om serien Trinity Blood ~ Info om serien Fullmetal Alchemist ~ Info om serien Hellsing Ultimate ~ Info om serien Den första volymen av dessa serier finns nu att köpa via välsorterade återförsäljare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet mars 10, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 10, 2008 Måste säga att jag hoppade till när jag såg första volyman av Fullmetal Alchemist på svenska på SF-bokhandelns hemsida. Animeindustrin i sverige har verkligen gått långt ^^ Dock har Nobel Entertainment aldrig varit särskillt noga med kvaliteten när det gäller anime. Om jag inte minns fel var det dem som gav ut Ragnarök the Animation, och den hade både halvdassig subb och medelmåttig bildkvalitet. Dessutom verkar de gå efter de engelska titlarna av avsnitten, som om det skulle vara "orginalet" (vilket blev lite lustigt i Ragnaröks fall, då de engelska DVDerna inte hade kommit ut än. Min gissning är att de gick efter fansubbarna). Man kan ju alltid hoppas att de gör ett hyffsat jobb den här gången. Vill dock inte ge mig på de svenska utgåvorna förän jag har fått detta bekräftat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet mars 10, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 10, 2008 Det är ju bra att de fortsätter satsa. Hoppas bara att de strävar efter att förbättra... tja, allt som det har varit problem med i de andra serierna som de har gett ut. Annars blir det nog inget som jag lägger mina pengar på såvida de inte släpper sådana där urbilliga samlarboxar som de gjorde i fallen Love Hina, Fruits Basket, Ragnarök och... Ninja Scroll? Appropå Hellsing Ultimate, vad händer med den amerikanska utgivningen nu när Geneon lagt ner? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet mars 11, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet mars 11, 2008 Appropå Hellsing Ultimate, vad händer med den amerikanska utgivningen nu när Geneon lagt ner? ADV försökte sig väl på att ta över Geneon's titlar men jag har för mig att dom inte ville det. Vad jag vet så finns det inget företag som ger ut serien i USA längre. Vad det betyder för den svenska releasen skulle vara intressant att veta då Noble översätter från engelska. Kommer dom fortsätta ge ut serien och skaffa sig någon som översätter från japanska eller kommer även den svenska releasen drabbas när man kommer ifatt den amerikanska? Kan dom sedan bara få till en bättre översättning på sina utgåvor så är det ju bra och intressanta titlar som dom släpper. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamaBunta Skrivet mars 11, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 11, 2008 så jävla glad. Beställde PRECIS volume 1 av Hellsing Ultimate. :) Älskar mina hellsing. :P Har redan alla 13 avsnitt av första. måste fan äga dessa med. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamaBunta Skrivet mars 13, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 13, 2008 Idag damp då Hellsing ner i brevlådan. :P Blir till o spana in imorgon när tjejen inte är hemma. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet mars 16, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 16, 2008 Appropå Hellsing Ultimate, vad händer med den amerikanska utgivningen nu när Geneon lagt ner? Den är oviss, Geneon fortfarande kvar licensen (som fortfarande är ett antal år långt) villket gör att andra måste sub-licensera ifrån dem detta har dock försvårats då Geneon verkar ovilliga att förhandla om sina licenser just nu. För att klargöra så har inte Geneon gått i konkurs bara lagt ner framtida släpp på den japanska ägarens (Dentetsu's) order. Den Japanska divisionen av Geneon fortsätter dock att släppa titlar. Hursomhelst är fler anime-dvder i Sverige en bra nyhet trots att det är Noble och deras kassa kvalité som står för kalaset. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet mars 19, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet mars 19, 2008 Svidande kritik mot Noble Entertainments utgåva av första volymen av FMA. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet mars 19, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 19, 2008 Svidande kritik mot Noble Entertainments utgåva av första volymen av FMA. Inte så förvånande faktiskt, tur att FUNImations samlings-volymer är så billiga då. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamaBunta Skrivet mars 20, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 20, 2008 Jag kan meddela att jag köpte Hellsing Ultimate series då den var region 2 och jag vill hellre kunna se den på dvdn med bra bildkvalite och hemmabioljud, än att kolla via min xbox. :P I det stora hela var jag väldigt nöjd med mitt köp. :) Enda man kunde störa sig på var er del dialoger som när man såg på engelsk fansub flöt på perfekt men helt plötsligt vart uttragna och osammanhängande... Men man kan ju inte få allt här i livet. :) Skulle ge första utgåvan 4/5 vilket alla andra 9 polare som var över o såg den nog kan hålla med om. :D Ser fram emot o köpa del 2 när den väl släpps... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marcus Skrivet mars 20, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet mars 20, 2008 Svidande kritik mot Noble Entertainments utgåva av första volymen av FMA. Inte så förvånande faktiskt, tur att FUNImations samlings-volymer är så billiga då. Nej, det var väntat. Tyvärr. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet mars 21, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 21, 2008 Så Hellsing på svenska utgåvan är värd att köpa, FMA bör brännas på bål? *antecknar* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg