Hoppa till innehåll
Anime.se

Onegai Twins


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

EmuVpYlMY.png

 

Titel: Onegai Tsuinzu

Genre: Drama, Incest, Romantik

Studio: Bandai Visual, Studio Orphee, Daume

Avsnitt: 12 och ett OVA avsnitt.

 

Onegai Twins är en spin-off serie på Onegai Teacher som är plaserad i samma stad och med en hel del karaktärer från den andra serien. Serien har fått sig en lätt romans-adaption samt en manga version. Serien utspelar sig precis som Onegai Teacher vid sjön Kizaki.

 

Serien är nog inte lika tung som Koi Kaze eller Da Capo men den funkar tycker jag om man vill ha lite triangeldrama utan kanske allt för mycket krångel.

 

LAhLUpEQG.jpg

Serien handlar om de tre ungdomarna Kamishiro Maiku, Miyafuji Miina och Onodera Karen. Alla har några saker gemensamt. De är alla adopterade och bär på ett foto där de tror sig sitta brevid sin tvilling. Samt att alla har samma ögonfärg. Problemet är dock som sagt var att de är tre personer med samma foto och den enda som kan vara säker på sin sak är Maiku.

 

Både Miina och Karen kommer dock snabbt på att de har romantiska kännslor för Maiku och gör en pakt tillsammans där ingen av de får göra några som helst närmanden på honom eller för den delen någon annan heller tills det är klart om vem som är den riktiga systern till honom. Alla bor tillsammans i ett hus som Maiku hyr. Huset som de bor i är även samma hus som de tror sig bott i som barn och är alltså huset som man kan se på bilden.

 

Vill du se något lätt? Se då den här, du missar inte mycket heller om du inte sett på Onegai Teacher då de är två helt olika historier. Det enda skulle väl vara att man då som sagt var inte känner igen vilka som var med i den andra serien. Men då karaktärerna från den inte direkt har någon större inverkan så gör inte det något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

var ett tag sen jag såg denna serien , den var lätt att hänga med i vilket gjorde att ja brukade kolla på den när jag var trött. tyckte den var helt ok ganska bra handling lite annorlunda från det man brukar titta på.

 

tänkte jag skulle ta en titt på Onegai teacher med och se om det finns nåt o jämnföra.

 

 

Edit* , jag gillar hur båda serierna tar upp sådant som är tabu att göra i verkligheten vilket gjorde att jag fastnade för båda serierna men måste säga att jag gillade onegai twins en aning mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...